Ostatni wyścig Lone Star Le Mans pokazał, że nawet start z pole position nie jest gwarancją sukcesu w długodystansowych mistrzostwach świata WEC, gdyż Robert Kubica wraz z załogą AF Corse rozpoczynał rywalizację z pierwszego miejsca, a dojechał do mety jako siódmy. Na mokrym torze w Austin samochód Ferrari numer 83 kompletnie nie miał tempa.
Podobne obawy można mieć w przypadku najbliższego 6h Fuji. Charakterystyka japońskiego toru nie współgra z samochodem włoskiego producenta, a dodatkowo w Ferrari po raz kolejny uderzył mechanizm sztucznego wyrównywania szans (Balance of Performance). Ze względu na BoP część ekip uzyskała dodatkową moc silnika przed niedzielnymi zawodami, a Ferrari - nie.
ZOBACZ WIDEO: "Nie dam sobie tego wmówić". Stanowcza reakcja Zmarzlika
Już wyniki piątkowych treningów pokazują, że Kubica może mieć problem z walką o czołowe lokaty w 6h Fuji. W porannej sesji Polak zajął dziewiąte miejsce. W kolejnych zajęciach było jeszcze słabiej. Tym razem załoga numer 83 została sklasyfikowana na dwunastym miejscu.
Robert Kubica, co jest wręcz normą w sezonie 2025, był najszybszym kierowcą w szeregach AF Corse. W drugim treningu uzyskał czas 1:30.277. Był on o 0,782 s gorszy od tego, jakim popisał się Mikkel Jensen z Peugeota. To właśnie Duńczyk znalazł się na szczycie tabeli z czasami. Równocześnie była to druga sesja z rzędu, w której tempo narzucał francuski producent.
Pozostali kierowcy AF Corse pozostali w tyle. Yifei Ye jedno okrążenie toru Fuji pokonał w czasie 1:32.486, będąc o ponad dwie sekundy gorszym od krakowianina. Phil Hanson przy swoim nazwisku zapisał rezultat 1:32.627.
Czas pokaże, czy słabsze rezultaty kierowców AF Corse w piątkowych sesjach to efekt poświęcenia większej uwagi ustawieniom pod kątem wyścigu, czy też Włosi mają większy problem. Czasu na ewentualne korekty jest niewiele. W nocy z piątku na sobotę o godz. 2:50 odbędzie się ostatni trening WEC. Następnie o godz. 7:20 ruszą kwalifikacje do 6h Fuji.
Wyścig 6h Fuji zaplanowano na niedzielę na godz. 4.00 czasu polskiego. Relacja na żywo w WP SportoweFakty.
WEC - 6h Fuji - 2. trening - wyniki:
| Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
|---|---|---|---|---|
| 1. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Jensen-Vergne | 1:29.495 |
| 2. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Andlauer-Jaminet | +0.017 |
| 3. | Hypercar | Aston Martin Thor Team | Riberas-Sorensen | +0.064 |
| 4. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +0.361 |
| 5. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +0.379 |
| 6. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +0.381 |
| 7. | Hypercar | Cadillac Hertz Team JOTA | Stevens-Lynn-Nato | +0.451 |
| 8. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.586 |
| 9. | Hypercar | Aston Martin Thor Team | Tincknell-Gamble | +0.664 |
| 10. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-L. Vanthoor | +0.686 |
| 11. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Duval-Jakobsen-Vandoorne | +0.760 |
| 12. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Hanson | +0.782 |
| 13. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Magnussen | +0.838 |
| 14. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Gounon-Schumacher-Makowiecki | +0.923 |
| 15. | Hypercar | Cadillac Hertz Team JOTA | Bamber-Button-Bourdais | +0.996 |
| 16. | Hypercar | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +1.064 |
| 17. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +2.424 |
| 13. | Hypercar | Proton Competition | Jani-Pino-Varrone | +2.701 |