Zdobywcy pole position w prototypie Audi R18 dotarli do mety po pokonaniu 194 okrążeń. Drugie miejsce na podium za zwycięską załogą Audi Sport Team Joest zajęli Romain Dumas, Neel Jani i Marc Lieb w samochodzie Porsche 919 Hybrid.
Najniższy stopień podium wywalczyła załoga Toyoty w barwach której wystąpił m.in. Kamui Kobayashi. Czwarte i piąte miejsce wywalczyły dwa prywatne zespoły LMP1 - Rebellion.
Poważny wypadek zaliczyli broniący tytułu - Timo Bernhard, Mark Webber i Brendon Hartley. Oznaczone numerem #1 Porsche było blisko lądowania na dachu po wypadku z udziałem Hartley'a, który zderzył się z jednym z samochodów klasy GTE-Am.
W klasie LMP2 triumfował meksykański zespół RGR Sport by Morand w składzie którego debiutował Bruno Senna. Skład załogi uzupełnili Ricardo Gonzalez i Filipe Albuquerque.
W GTE Pro dubletem popisali się kierowcy AF Corse. Na pierwszej pozycji wyścig ukończyli Davide Rigoni i Sam Bird, którzy przejechali okrążenie więcej od Gianmarii Bruniego i Jamesa Calado.
Czołówka 6h of Silverstone:
P. | Klasa | Kierowcy | Auto | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1 | LMP1 | Lotterer/Tréluyer/Fassler | Audi R18 | 6:01'06.963 |
2 | LMP1 | Dumas/Jani/Lieb | Porsche 919 Hybrid | +46.065 |
3 | LMP1 | Sarrazin/Conway/Kobayashi | Toyota TS050 - Hybrid | +1 okr. |
4 | LMP1 | Kraihamer/Imperatori/Tuscher | Rebellion R-One | +11 okr. |
5 | LMP1 | Heidfeld/Prost/Piquet | Rebellion R-One | +13 okr. |
6 | LMP2 | Gonzalez/Albuquerque/Senna | LIGIER JS P2 - Nissan | +15 okr. |
7 | LMP2 | Dalziel/Derani/Cumming | LIGIER JS P2 - Nissan | +15 okr. |
8 | LMP2 | Rusinov/Berthon/Rast | Oreca 05 - Nissan | +15 okr. |
9 | LMP2 | Menezes/Lapierre/Richelmi | Alpine A460 - Nissan | +16 okr. |
10 | LMP2 | Leventis/Watts/Kane | Gibson 015S - Nissan | +17 okr. |