Częstochowski magistrat miał spore wymagania wobec klubów, które ubiegały się o dotację z miejskiej puli na promocję miasta poprzez sport. Zespoły realizujące zadanie mają nie tylko eksponować logo miasta, ale również nieodpłatnie użyczać wizerunku swoich przedstawicieli oraz przekazać karnety na domowe mecze - w tym część z nich ma być na miejsca VIP.
W przypadku Krono-Plast Włókniarza Częstochowa mowa o dostarczeniu 50 karnetów, z tego 20 sztuk na trybunę VIP. W zamian klub może liczyć na to, że otrzyma 2,5 miliona złotych. Tyle samo wpłynie na konto Rakówa Częstochowa.
ZOBACZ WIDEO: Konflikt między Kuberą i Zmarzlikiem? Cierniak wyjaśnia
Co ciekawe - jak zaznaczyła "Gazeta Wyborcza", aby być dokładnym - kwota dla wicemistrza Polski w piłce nożnej została pomniejszona o... jeden grosz. A dla Włókniarza o taką samą kwotę... powiększona.
W ubiegłym roku oba te ośrodki otrzymały po 2,4 miliona złotych, co jest sporym wzrostem, chociażby do 2022 roku, kiedy to poszło na konta klubów po 1,7 miliona złotych.
Swoją transzę dostanie Steam Hemarpol Norwid Częstochowa (1,2 miliona) oraz tenisistki stołowe AZS UJD (700 tysięcy). Miasto zamierzało rozpisać także przetarg na promocję miasta podczas meczów piłki nożnej kobiet, jednakże Skra Ladies wycofała się z rozgrywek.