Rewolucyjne rozwiązania konstruktora bydgoskiej "Pesy" w żużlu

Damian Gapiński
Damian Gapiński
Rozwiązanie problemu wsuwania się zawodników pod dmuchane bandy w sporcie żużlowym
Upadający zawodnicy często lądują pod dmuchaną bandą Upadający zawodnicy często lądują pod dmuchaną bandą
Nowy sposób mocowania band będzie wymagał ingerencji w tor Nowy sposób mocowania band będzie wymagał ingerencji w tor
Jedyna ingerencja w tor, jaka będzie konieczna do wykonania przy projekcie to wyżłobienie kanału o szerokości ok. 20cm i głębokości ok. 30cm. Głębokość powinna być dopasowana tak, aby punkty montażowe osłon band były poniżej powierzchni toru, ale też nie za głęboko, ponieważ może to mocno utrudnić ewentualny demontaż osłon. Jedyna ingerencja w tor, jaka będzie konieczna do wykonania przy projekcie to wyżłobienie kanału o szerokości ok. 20cm i głębokości ok. 30cm. Głębokość powinna być dopasowana tak, aby punkty montażowe osłon band były poniżej powierzchni toru, ale też nie za głęboko, ponieważ może to mocno utrudnić ewentualny demontaż osłon.
- Zaproponowane przeze mnie rozwiązanie (spawana płyta z hakiem), jest tylko jedną z propozycji, równie dobrze można zastosować normalne wkręty do betonu zakończone odpowiednio ukształtowanym hakiem. Zdecydowałem się akurat na takie rozwiązanie, ponieważ daje ono większą wytrzymałość przy uderzeniu (trudniej będzie wyrwać taką płytkę niż pojedynczy wkręt). Co za tym idzie, pozwoli to na zastosowanie mniejszej liczby punktów montażowych, czyli całe zabezpieczenie będzie łatwiej demontowalne. Płyta może być wbetonowana w wylewkę lub w narożnikach przykręcona czterema wkrętami do betonu - wyjaśnia Tomasz Muszalski. Sposób mocowania osłony bandy
Sposób mocowania Sposób mocowania
Sposób mocowania osłony bandy Sposób mocowania osłony bandy
Sposób mocowania osłony bandy Sposób mocowania osłony bandy
- Przezroczysta warstwa to nawierzchnia toru (w celu pokazania że haki oraz uprzęże będą znajdować się pod powierzchnią toru zrobiłem wyświetlanie przezroczyste). Gdyby były nad torem, istniałoby ryzyko zahaczenia hakiem motocykla. Od strony toru, uprzęże byłyby całkowicie zasypane, zatem ewentualna wymiana dmuchanych band w przypadku ich uszkodzenia podczas zawodów, byłaby możliwa poprzez odczepienie sprężyny naciągowej za bandą i przeciągnięcie osłony na tor, wtedy mamy swobodny dostęp do dmuchanej bandy - powiedział konstruktor bandy.
Czy GKSŻ powinna wyrazić zgodę na przetestowanie nowych rozwiązań?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×