Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Darcy Ward może mieć rację. Joonas Kylmaekorpi wspiera Fredrika Lindgrena

Darcy Ward wysnuł teorię, że źródłem świetnej formy Fredrika Lindgrena są nietypowe ramy, z których korzysta szwedzki żużlowiec. Niewykluczone, że Australijczyk ma rację. Do skonstruowania ram Lindgrenowi przyznał się Joonas Kylmaekorpi.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Joonas Kylmaekorpi i Fredrik Lindgren w barwach Lokomotivu Daugavpils WP SportoweFakty / Adrian Skorupski / Joonas Kylmaekorpi i Fredrik Lindgren w barwach Lokomotivu Daugavpils

Od początku sezonu wysoka forma Fredrika Lindgrena jest zaskoczeniem dla żużlowych ekspertów. Szwed, który pod koniec ubiegłego roku nabawił się poważnej kontuzji, nie ma sobie równych w meczach PGE Ekstraligi i Speedway Grand Prix.

W poniedziałek nad fenomenem 32-latka zastanawiał się Darcy Ward. Australijczyk na Twitterze wysnuł teorię, że kluczem do jego sukcesu może być stosowanie nietypowych ram. 

W dyskusję włączyli się m. in. Nicolai Klindt oraz Peter Johns. Znany brytyjski tuner stwierdził, że w przeszłości wielu zawodników już zastanawiało się nad szybkością ich rywali z toru.

- Każdy może używać silnika ze stajni Petera Johnsa, ale tylko Fredrik korzysta z ram Stuhy. Zgaduję, że znalazł w nich coś innego niż reszta, bo dostrzegam tam rzeczy, których inni nie mają. Nie wiem jaki jest tego powód, czy są stworzone tylko dla niego, bo przecież każdy może kupić takie ramy - odpowiedział Ward.

Dyskusję szybko wyjaśnił Joonas Kylmaekorpi, który żyje w przyjacielskich relacjach z Lindgrenem. - Fredrik startuje na ramach zaprojektowanych przeze mnie. Wierzę jednak, że głównym powodem, dla którego Fredrik osiąga tak dobre wyniki, jest to, że wykonał ogromną pracę - zdradził były żużlowiec.

- Ha! Wiedziałem, że jesteś w jakiś sposób zaangażowany w ten temat i dobrze, że te ramy spisują się jak należy - skomentował słowa Fina Ward.

ZOBACZ WIDEO #EkspertPGEE zawodników, czyli sprawdzian wiedzy żużlowców



KUP BILET NA 2020 PZM WARSAW FIM SPEEDWAY GRAND PRIX OF POLAND (PGE NARODOWY, 16.05.2020)

Czy Fredrik Lindgren zostanie w tym roku IMŚ?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
Twitter

Komentarze (12):

  • Cz-waCKM Zgłoś komentarz
    - " Solą w oku " - ach ten Lindgren ! ! ! - dopiero teraz - " zyczliwi mu dobrze zycza " :)
    • Robert Znajomiwiedza Zgłoś komentarz
      To oczywiste i proste - ma dobrego kucharza wojskowego!!!!! Talerz grochowki przed wyscigiem i ma szybkosc BONKA SRONKA - obawa tylko o FUREEEE ;) PozdROWienia
      • Bada Bing Zgłoś komentarz
        Lindgren nie mruga w trakcie biegu, dzieki temu osiąga mniejszy opór powietrza, dlatego jezdzi bez komina. Cos za cos, zawsze w czasie jazdy moze mu wejsc zuk do gałki ocznej i wyzrec oko
        • Bada Bing Zgłoś komentarz
          rozkminiajcie dalej
          • matoo Zgłoś komentarz
            Wszyscy powinni startować na Rometach, oponach ze Stomilu i paliwie z Orlenu.
            • Kaspar Zgłoś komentarz
              Znowu pieprzenie o Lindgrenowi przecież to nudne już jest.
              • Czuczo Gomez Zgłoś komentarz
                A wie ktoś może, o co chodzi z tym rytuałem Lindgrena przed każdym startem, gdy mocno dociska nogą amortyzator na przednim kole? Z tego co pamiętam Kylmaekorpi też tak robił.
                • JarekK Zgłoś komentarz
                  A jak wplywa rama na predkosc? Minimalna waga motocykla to 77kg tak czy owak, na aerodynamike nie ma wplywu, tak samo na moc czy uklad wydechowy... moze kola nie sa zbiezne? No ale to by go
                  Czytaj całość
                  raczej spowalnialo... Jedyna roznica pomiedzy ramami to chyba jako komfortowo sie jedzie samemu zawodnikowi.
                  • CzenstochoviA Zgłoś komentarz
                    No i sprawa wyjaśniona. Wszystko przez ramki. Można się rozejść, panie i panowie.
                    • gorzownns Zgłoś komentarz
                      zara bedzie ze fredka sra na zadko dla tego jest taki szybki jest i tyle laguta tez jest coraz szybszy i nikt tego nie dostrzega
                      • Romek z Weronek -Kurski- Zgłoś komentarz
                        Ja pitole dajcie spokój Fredce... Zaraz ktoś jeszcze napiszę, że może ma jakieś nitro jak w Need for Speed LOL haha. Wcale nie jest powiedziane, że nie należy szukać nowych rozwiązań
                        Czytaj całość
                        jak unikatowe ramy, opony ak te od Hancocka. Nie ma w tym niczego co by było nie fair. Spójrzcie. Co łączy Lindgrena, Pedersena i Pawlickiego ??? Otóż to, że obaj wracają po ciężki kontuzjach i mieli sporo czasu na przemyślenie różnych kwestii dotyczących tego sportu. Jak widać świetnie się przygotowali do sezonu i z formą i organizacyjnie i na efekty nie trzeba było długo czekać. Żużel to taki sport gdzie właściwie żyje się na walizkach i nie ma czasu na główkowanie. Ta trójka miała czas na przemyślenie tego i owego. Lindgren znalazł coś ciekawego do motorka, Nicki ma nową kobtikę która daje mu motywację a Pawlicki stał się opanowany jak nigdy dotąd. Ja tam trzymam kciuki za całą trójkę bo barwne postacię speedwaya, niczego nie fair nie robią także te zazdrości i spekulacje od niektórych riderów i pseódo-ekspertuf żałosne i zupełnie niepotrzebne.
                        • Andrenalinas Zgłoś komentarz
                          ja osobiście uważam, że Fredka ma typowo polskie ramy od stodoły, jak mówił Komorowski na nich każdy polski lotnik poleci. to Bronek jest tunerem i ojcem sukcesu.
                          Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                          ×
                          Sport na ×