WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Tuner Jan Andersson idzie na emeryturę. Polskie gwiazdy będą mieć poważny problem

7 maja 2019 roku szwedzki tuner Jan Andersson zamyka swój warsztat na kłódkę i już nie będzie robił silników. To kłopot dla największych polskich gwiazd. Patryk Dudek, Jarosław Hampel i Janusz Kołodziej od lat robią sprzęt u Anderssona.
Dariusz Ostafiński
Dariusz Ostafiński
WP SportoweFakty / Łukasz Trzeszczkowski / Na zdjęciu: para Janusz Kołodziej, Jarosław Hampel

KUP bilet na 2019 PZM Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland!
- Będzie kłopot, bo od wielu lat Jan był głównym tunerem Janusza - przyznaje Krzysztof Cegielski, menedżer Janusza Kołodzieja, który doskonałe wyniki w sezonie 2018, w tym awans do Grand Prix, zawdzięcza silnikom zrobionym przez Jana Anderssona. W przyszłym roku, od 7 maja, Kołodziej będzie musiał sobie radzić bez sprzętu szwedzkiego tunera.

Ten sam problem będą mieli Jarosław Hampel (wiele lat jedynka u Anderssona) i Patryk Dudek (w ostatnich lata absolutny lider stajni Szweda, który na jego silnikach zdobył srebrny medal GP w sezonie 2017). - Zakładam, że każda z naszych gwiazd od jakiegoś czasu przygotowuje się na zmianę - komentuje Cegielski. - Janusz w ostatnim czasie brał już silniki Graversena, Johnsa, Gerharda, ale i też innych tunerów, którymi nie chcemy się chwalić. W maju powinniśmy być gotowi na przesiadkę.

Hampel na finiszu minionych rozgrywek próbował nawiązać współpracę z najlepszym polskim tunerem Ryszardem Kowalskim. To do niego będzie chciał trafić po przejściu Anderssona na emeryturę. A co z Dudkiem? Tutaj można się spodziewać przesiadki na Graversena. Patryk miał jego silniki już w tym roku i nawet mu pasowały.
Andersson odchodzi na emeryturę 7 maja 2019 roku, ale już przestał robić nowe silniki. Będzie jedynie remontował te stare, więc Hampel, Dudek i Kołodziej, myśląc poważnie o przyszłości, już teraz muszą szukać nowych dostawców.

Warto wyjaśnić, że Andersson skończy tunerską przygodę w dniu swoich 64 urodzin. Robi to, bo taką obietnicę miał złożyć żonie. Praca mechanika żużlowego jest niezwykle absorbująca. W trakcie sezonu tunerzy praktycznie nie wychodzą z warsztatu, bo albo robią nowe silniki, albo serwisują te stare.

Odejście Anderssona to będzie duża strata dla żużla i zawodników, bo Szwed był w ostatnich latach w absolutnej czołówce. W 2010 roku Tomasz Gollob zdobył na jego sprzęcie złoty medal w Grand Prix. To był największy sukces w tunerskiej karierze Anderssona. Szwed nie ma następcy, bo syna nie ma, a pracujący u niego mechanicy nie są zainteresowani przejęciem schedy.

ZOBACZ WIDEO Janusz Kołodziej był na granicy wyczerpania. Krok od anoreksji



Redakcja WP SportoweFakty na Instagramie, śledź nasze STORIES!

Czy wymuszona zmiana tunera zaszkodzi polskim gwiazdom?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna

Komentarze (13):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • PGE Ekstraliga fun 0
    I szybkim sprostowaniu prezesa Rusieckiego.
    Cysio 100%. Poniekąd potwierdził to nawet sam Dworakowski, zapowiedzią polskiego składu KSUL w 2020 ;)
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Cysio 0
    100%. Poniekąd potwierdził to nawet sam Dworakowski, zapowiedzią polskiego składu KSUL w 2020 ;)
    Donio Pewne info? :P
    [ 2 komentarze w tej dyskusji ] Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Cz-waCKM 0
    - To nie sensacja , zawodnicy wiedzieli już zdecydowanie wcześniej zamawiając silniki u innych tunerow. - Ważne teraz , aby te zmiany wyszły na dobre wszystkim zainteresowanym bo nie sa to tanie rzeczy. - W przypadku nietrafnych wyborów i zakupie kilku trefnych jednostek , sezon można mieć niestety z glowy...Pozdrawiam.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (10)
Pokaż więcej komentarzy (13)
Pokaż więcej komentarzy (13)
Pokaż więcej komentarzy (13)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×