Żużel. Ranking social mediów w eWinner 1. Lidze. Obecność w PGE Ekstralidze zrobiła swoje

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Każdego roku robimy zestawienie klubów z najpopularniejszymi mediami społecznościowymi. Tym razem pod lupę bierzemy kluby z eWinner 1. Ligi. W zestawieniu mamy dwa zespoły, które zdecydowanie odskoczyły reszcie stawki.

1
/ 8

8. miejsce - Cellfast Wilki Krosno 

Analizując nasze dotychczasowe rankingi mediów społecznościowych, miejsce Cellfast Wilków Krosno nie jest zaskoczeniem. Beniaminek zazwyczaj wchodzi do ligi z stosunkowo najmniej popularnymi social mediami. Tak też jest w przypadku Wilków. Niemniej, jesteśmy przekonani, że wraz z kolejnymi miesiącami zasięgi klubu będą coraz większe. Klub z Krosna odkąd stworzył nową markę, działa marketingowo bardzo prężnie. Należy pamiętać, że wszystkie kanały social media klubu zostały założone końcem 2018 roku, funkcjonują zatem tylko nieco ponad dwa lata.

Liczba polubień na portalu Facebook: 8 926 (8. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 3,7 tys. (7. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 629 (6. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 66 214 (8. miejsce)

Dane na dzień 28 stycznia 2021 r.

2
/ 8

7. miejsce - Orzeł Łódź 

Pozycja Orła Łódź może być zaskoczeniem. Biorąc pod uwagę potencjał całej aglomeracji to tylko Wybrzeże mogłoby rywalizować z Orłem. Niestety widać, że nawet niezłe ubiegłoroczne wyniki nie wpłynęły znacząco na wzrost popularności łódzkiego klubu. Jednak jakby nie patrzeć, Orzeł jest temu sobie sam winien, ponieważ analizując ich komunikację w mediach społecznościowych to trudno tam się doszukać kreatywnego kontentu.

Liczba polubień na portalu Facebook: 17 614 (6. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 4,5 tys. (6. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 2 533 (5. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 97 519 (7. miejsce)

Dane na dzień 28 stycznia 2021 r.

ZOBACZ WIDEO Żużel. Matej Zagar mówi o minusach wczesnego rozpoczęcia sezonu

3
/ 8

Abramczyk Polonia Bydgoszcz w social mediach to uśpiony gigant. Mimo problemów w ostatnich latach, wielu kibiców odbiera bydgoski klub jako zasłużony dla polskiego speedwaya. Jednak przez lata nie działo się tam nic ciekawego, aby ktoś chciał śledzić bieżące życie klubu. Teraz to się jednak zmienia. Widać, że komunikaty są coraz bardziej spójne, a możliwości internetu dostrzega również zarząd. Jeszcze do niedawna Polonia mogła pochwalić się najgorszą stroną internetową w Polsce, ale teraz to się zmieniło. Oby wszystko dalej szło w tym samym kierunku.

Liczba polubień na portalu Facebook: 20 106 (5. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 3,7 tys. (8. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 3 411 (4. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 127 842 (5. miejsce)

Dane na dzień 28 stycznia 2021 r.

4
/ 8

5. miejsce - Arged Malesa Ostrów 

Klub z Ostrowa Wielkopolskiego od kilku lat zmienia się na lepsze. Widać tego już pierwsze efekty. Obecnie zasięgi Arged Malesy Ostrów może nie rzucają na kolana, jednak należy pamiętać o tym, że klub nie ma tradycji ekstraligowych, a sam potencjał Ostrowa też nie jest za duży (biorąc pod uwagę liczbę ludności). Dlatego należy docenić, że udało im się wyprzedzić kluby z takich ośrodków jak Łódź i Bydgoszcz. Co więcej, jesteśmy przekonani, że jeżeli dalej będą z taką konsekwencją rozwijać swoje media społecznościowe to baza fanów będzie systematycznie wzrastać.

Liczba polubień na portalu Facebook: 15 676 (7. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 6,9 tys. (3. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 608 (7. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 274 696 (3. miejsce)

Dane na dzień 28 stycznia 2021 r.

5
/ 8

4. miejsce - AFORTI Start Gniezno 

Klub z Gniezna przebojem wdarł się do naszego rankingu social mediów kilka lat temu. Wówczas zyskał bardzo dużo i wydawało się, że wyrósł nowy ośrodek, który może zdominować te zestawienie w eWinner 1. Lidze. Jednak okazało się, że w ostatnim czasie komunikacja w mediach społecznościowych wyraźnie zwolniła. W momencie kiedy wiele klubów czasy pandemii COVID-19 wykorzystało do aktywizacji fanów, tego nie było widać w Starcie. Pozostaje mieć nadzieję, że po chwilowej zadyszce klub wróci do tworzenia kreatywnych treści. Potencjał z pewnością jest spory.

Liczba polubień na portalu Facebook: 20 760 (4. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 5,1 tys. (4. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 378 (8. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 456 597 (2. miejsce)

Dane na dzień 28 stycznia 2021 r.

6
/ 8

3. miejsce - Zdunek Wybrzeże Gdańsk 

Zdunek Wybrzeże Gdańsk otwiera podium naszego rankingu. Patrząc przez pryzmat eWinner 1. Ligi, zasięgi klubu z Trójmiasta wyglądają bardzo dobrze. Wydaje się jednak, że można byłoby nieco więcej wymagać od zespołu z takim potencjałem jeżeli chodzi o aglomerację. Niemniej, sposób komunikacji prowadzony przez Zdunek Wybrzeże Gdańsk wygląda na bardzo poprawny. Widać w nim pomysł i przede wszystkim osoby działające w mediach klubowych starają się wyciągnąć wszystko co mogą ze swojego zespołu. Z pewnością każdy kibic Zdunek Wybrzeża obserwując klubowe profile może czuć się informacyjnie zaspokojony.

Liczba polubień na portalu Facebook: 23 695 (3. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 4,8 tys. (5. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 3 858 (3. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 232 686 (4. miejsce)

Dane na dzień 28 stycznia 2021 r.

7
/ 8

2. miejsce - Unia Tarnów 

Doszliśmy do pierwszego z dwójki dominatorów eWinner 1. Ligi, jeżeli chodzi o zasięgi w mediach społecznościowych. Na trzech badanych przez nas portalach Unia Tarnów wypadła najlepiej. Natomiast w tym klubie zdecydowanie kuleje wykorzystanie kontentu wideo, przez co tarnowianie stracili szansę na pierwsze miejsce. Niemniej, Unia wyraźnie dyskontuje swoją niedawną obecność w PGE Ekstralidze. Widać, że ta przygoda pozwoliła im po pierwsze zaczerpnąć dobre wzorce, a po drugie przyciągnęła uwagę kibiców z całej Polski na ten klub.

Liczba polubień na portalu Facebook: 26 596 (1. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 11,4 tys. (1. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 5 666 (1. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 123 796 (6. miejsce)

Dane na dzień 28 stycznia 2021 r.

8
/ 8

1. miejsce - ROW Rybnik 

Zwycięzcą naszego zostawienia został niedawny spadkowicz z PGE Ekstraligi - ROW Rybnik. Przede wszystkim widać dobre wzorce wyniesione z najwyższej klasy rozgrywkowej. Poza tym, mimo że rybniczanie w ubiegłym sezonie nie dojeżdżali sportowo do rywali, udało im się zebrać trochę fanów z całej Polski. Trzeba jednak przyznać, że ROW nie wykorzystuje pełni swojego potencjału. Wystarczy spojrzeć na YouTube, gdzie w ostatnich miesiącach nie pojawiało się zbyt wiele aktywności, a mimo wszystko udało się zwyciężyć w tej kategorii. Stąd też, ciężko powiedzieć, że choć ROW zwyciężył to powinien być przykładem dla innych. W poszukiwaniu wzorców, kluby bardziej powinny patrzeć w kierunku drużyn z PGE Ekstraligi.

Liczba polubień na portalu Facebook: 24 234 (2. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 7,7 tys. (2. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 4 774 (2. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 1 357 332 (1. miejsce)

Dane na dzień 28 stycznia 2021 r.

Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Komentarze (1)
avatar
AMON
28.01.2021
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Myślę że Dyrektor do spraw marketingu Aforti Start Gniezno Bartek Kopczyński powinien wyciągnąć wnioski !!! Po tak udanym sezonie 2020 gdzie Start Gniezno zajął 2 miejsce w e-Winner 1 Lidze Czytaj całość