Wraca temat katastrofy Chapecoense. Aresztowano kontrolerkę lotów

Zdjęcie okładkowe artykułu: Getty Images / Buda Mendes / Na zdjęciu: zrozpaczona fanka Chapecoense
Getty Images / Buda Mendes / Na zdjęciu: zrozpaczona fanka Chapecoense
zdjęcie autora artykułu

W 2016 roku doszło do lotniczej katastrofy, w której zginęli niemal wszyscy członkowie drużyny Chapecoense. Po pięciu latach aresztowano kontrolerkę lotów, która była odpowiedzialna za naruszenie bezpieczeństwa przestrzeni powietrznej.

W tym artykule dowiesz się o:

Brazylijskie media poinformowały, że tamtejszy sąd najwyższy wydał wyrok ekstradycyjny wobec boliwijskiej kontrolerki lotów Celii Monasterio. Według śledczych, to jej decyzje spowodowały, że w listopadzie 2016 roku doszło do jednej z największych katastrof w historii sportu.

Jak informuje correiodopovo.com.br, kobieta miała dopuścić się wielu zaniedbań. Jednym z nich była zbyt mała ilość paliwa w samolocie przed startem. Jej adwokaci zapowiadają, że podejmą kroki prawne mające na celu ochronę swojej klientki przed ekstradycją.

Kobieta została zatrzymana w czwartek w stanie Mato Grosso. Według boliwijskich śledczych kontrolerka lotów tuż po katastrofie uciekła do Brazylii. Prowadzone czynności wykazały, że otrzymała status uchodźcy. Powodem było to, że czuła się prześladowana w ojczyźnie.

Przypomnijmy, że do katastrofy doszło 28 listopada 2016 roku. Wydarzyła się tragedia, jakiej świat futbolu dawno nie widział - w katastrofie lotniczej zginęła prawie cała drużyna Chapecoense.

Na pokładzie samolotu było 77 osób - 71 zginęło na miejscu, kolejna zmarła w szpitalu (bramkarz Marcos Danilo Padilha). Zawodnik Jackson Follman musiał poddać się zabiegowi amputacji nogi, by można było uratować jego życie. Oprócz niego przeżyli dwaj inni piłkarze, Alan Ruschel i Helio Neto, dziennikarz Rafael Henzel, stewardessa Ximena Suarez i mechanik pokładowy Erwin Tumiri.

Czytaj także: Fatalne informacje. Poważna kontuzja kadrowicza Talent, który przepadł w Jagiellonii. "On nadal może grać w dużym klubie"

Źródło artykułu:
Komentarze (2)
avatar
Marek Waligóra
24.09.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
przecież to nie kontrolerka decyduje ile paliwa ma mieć zatankowany samolot. piloci zamiast z międzylądowaniem chcieli dolecieć na oparach, a w ostatnich minutach lotu gdy prosili o pierwszeńst Czytaj całość
avatar
Legionowiak
24.09.2021
Zgłoś do moderacji
0
4
Odpowiedz
Nasza reżimowa podkomisja nic nie robi. Akurat robota dla nich. Niech tam szukają wybuchów!