Kurek i Leon w PlusLidze. Ekspert mówi o wartości marketingowej transferów

Pozyskanie Wilfredo Leona i Bartosza Kurka to zdecydowanie największe wydarzenia trwającego okresu transferowego w PlusLidze. W rozmowie z Weszło, ich wartość marketingową dla ligowych rozgrywek ocenił ekspert w tej dziedzinie Tomasz Redwan.

Jacek Pawłowski
Jacek Pawłowski
Bartosz Kurek Materiały prasowe / FIVB / Bartosz Kurek
Tomasz Redwan to jeden z pionierów sponsoringu sportowego w Polsce, działa w branży od lat 90. Był dyrektorem marketingu najważniejszych turniejów tenisowych w naszym kraju, ale też działał w tej roli przy największych imprezach siatkarskich w Polsce. Do tego od ponad 20 lat odpowiada za strategię marketingową Polskiej Siatkówki.

W rozmowie z serwisem Weszło, Redwan ocenił wartość marketingową transferów Wilfredo Leona i Bartosza Kurka dla PlusLigi. Siatkarscy eksperci nie kryli zachwytu po informacjach o zakontraktowaniu gwiazd reprezentacji przez polskie kluby. Marketingowiec tonuje jednak nastroje, podkreślając, że w rodzimych rozgrywkach gracze najwyższej klasy występują od lat.

- Jeżeli kibic chce zobaczyć gwiazdy, to regularnie ma do tego okazje. Prawda jest taka, że w Polsce, jeśli chodzi o siatkarzy, grali wszyscy najwięksi, a nasza reprezentacja wygrała na własnym terenie z każdą czołową drużyną. Dlatego siatkówka jest w naszym kraju lekko przegrzana. Nawet takie transfery, jak Leona i Kurka, nie zmienią raczej niczego na dłuższą metę. Dziennikarze będą o tym pisać, ludzie interesować się, ale to będzie chwilowe - uważa Tomasz Redwan.

Największą sensacją okresu transferowego było pozyskanie Wilfredo Leona przez Bogdankę LUK Lublin. Klub co prawda nie ogłosił jeszcze oficjalnie zakontraktowania jednego z najlepszych siatkarzy świata, jednak opublikowane w ostatnich dniach oświadczenie daje do zrozumienia, że to kwestia najbliższych dni i zakończenia sezonu ligowego we Włoszech. Dla klubu, który w siatkarskiej elicie występuje dopiero trzeci sezon, pozyskanie tej klasy gracza to wielkie wydarzenie. W skali PlusLigi zdaniem eksperta od marketingu, niekoniecznie.

- Leona widzieliśmy w spotkaniach reprezentacji Polski oraz gdy przyjechał z Perugią na mecz Ligi Mistrzów. Według mnie sam fakt przyjścia do PlusLigi nie wywoła jakiegoś specjalnego boomu, choć na pewno w takim Lublinie bilety na pierwsze spotkania będą się rozchodzić świetnie - przyznał Redwan.

ZOBACZ WIDEO: Herosi WP. Jóźwik, Małysz, Świderski i Korzeniowski wybrali nominowanych

Czytaj także:
PGE GiEK Skra szykuje wielki transfer. Reprezentant Iranu na celowniku
Aleksiej Spiridonow zaskakuje. Mówi o występie Rosjan na igrzyskach olimpijskich

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×