Start realizuje kolejne warunki licencji nadzorowanej

Sezon 2015 będzie kolejnym rokiem, w którym Start Gniezno oprócz bieżących płatności względem zawodników, będzie realizował spłatę zadłużenia w ramach licencji nadzorowanej.

Damian Gapiński
Damian Gapiński
Start Gniezno jako jedyny klub właściwie wykorzystał założenia licencji nadzorowanej. Sezon 2015 będzie kolejnym rokiem, w którym władze klubu zamierzają spłacić kolejne siedem rat zadłużenia względem różnych grup wierzycieli. W przypadku gnieźnieńskiego klubu wierzyciele podzieleni zostali na trzy grupy.

Pierwszą stanowiły podmioty, których wierzytelności nie przekraczały 100 000 złotych brutto. Zostali oni spłaceni w 2014 roku.

Wierzyciele, których wierzytelności przekraczają 100 tysięcy złotych, ale nie przekraczają 360 tysięcy złotych brutto zostaną spłaceni w 60 procentach. Spłata wierzytelności w tej grupie planowana była w sześciu równych ratach. W 2014 roku zapłacono trzy z nich. W sezonie 2015 wszyscy wierzyciele z tej grupy zostaną spłaceni w całości. Terminy płatności kolejnych rat:
- IV rata - do 31.03.2015
- V rata - do 31.05.2015
- VI rata - do 30.09.2015

Wierzyciele, których wierzytelności przekraczają 360 tysięcy złotych brutto zostaną spłaceni w kwocie stanowiącej 79 procent wierzytelności (redukcja zobowiązań o 21 procent). W tej grupie spłatę zaplanowano w dwunastu ratach, z których dwie zostały już zrealizowane w 2014 roku. Terminy płatności kolejnych rat:
- III rata - do 31.04.2015
- IV rata - do 30.06.2015
- V rata - do 31.07.2015
- VI rata - do 31.10.2015
- VII rata - do 30.04.2016
- VIII rata - do 31.05.2016
- IX rata - do 30.06.2016
- X rata - 31.08.2016
- XI rata - 30.09.2016
- XII rata - do 31.10.2016

W sezonie 2015 Start będzie musiał zatem spłacić łącznie siedem rat wobec dwóch grup wierzycieli. Wszystko wskazuje na to, że klub nie powinien mieć problemów z realizacją postanowień układu. - Jeżeli można w żużlu mówić o jakimkolwiek planowaniu, to zaplanowaliśmy budżet na poziomie, który gwarantuje nam spłatę zaległości. Wiadomo, że jest to budżet uzależniony również od wpływów ze sprzedaży biletów. Przewidujemy wpływy na takim samym poziomie, jak w poprzednim sezonie. Udało nam się podpisać kontrakty, które także przewidują koszty utrzymania zespołu na porównywalnym poziomie - powiedział prezes Startu - Arkadiusz Rusiecki.

Nie jest wykluczone, że przed startem rozgrywek licencje warunkowe dla Polonii Bydgoszcz i KMŻ Lublin ze względu na problemy finansowe obu klubów zostaną zamienione na licencje nadzorowane.



KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×