Wybory GKSŻ: Oceniamy ostatnią kadencję

Damian Gapiński
Damian Gapiński
Wizja i misja dyscypliny: Najwyższa jakość organizacji imprez

Piotr Szymański: Organizujemy test-mecze reprezentacji Polski. Mecze kadry pokazywane są w telewizji. Imprezy, które organizowaliśmy spełniły oczekiwania kibiców. Cykl Polish Speedway Battle dobrze wpłynął na te ośrodki, gdzie kibice widzą gwiazdy światowego żużlu od święta. Na pewno robi to dobrze popularyzacji dyscypliny.

Ocena redakcji - 3: Pojawienie się test-meczów reprezentacji i cyklu Polish Speedway Battle to bez wątpienia duży plus. Kibice chcą oglądać w akcji polską kadrę. Ale w tym punkcie oceniamy jakość organizacji imprez. Pojawienie się kadry w mniejszych ośrodkach z pewnością wpłynęło bardzo pozytywnie na promocję dyscypliny w tym regionie. Ze względu jednak na fakt, że były to ośrodki I i II ligowe, poziom organizacji nie był najwyższy. Poprzez organizację imprez należy również rozumieć wymagania narzucane klubom - organizatorom rozgrywek ligowych. Tutaj bardzo wiele do życzenia pozostawia chociażby sposób traktowania mediów (zwłaszcza rozgłośni radiowych) w procesie akredytacyjnym i zapewnieniu właściwych warunków ich funkcjonowania.

Wizja i misja dyscypliny: Zaspokojenie wymagań kibiców, sponsorów i mediów

Piotr Szymański: Mamy swoją stronę internetową, jesteśmy też obecni w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter), organizujemy spotkania z kibicami, mecze ligowe i kadry pokazywane są przez telewizję. To na pewno spełnia oczekiwania naszych sponsorów, a kibicom daje radość z oglądania turniejów z udziałem reprezentacji.

Ocena redakcji - 3: Wymagania kibiców i sponsorów z pewnością zostały zaspokojone i pojawienie się strony internetowej oraz obecność w mediach społecznościowych należy zapisać na plus. Dużym minusem jest współpraca z mediami. Komunikowanie się ze światem za pomocą strony internetowej to zdecydowanie za mało. Razi zamknięcie działaczy na media zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych, kiedy wręcz prosi się o ich komentarz. Posiadają oni również swoje konta na profilach społecznościowych, ale korzystają z nich incydentalnie.

Wizja i misja dyscypliny: Zadbanie o przyszłość rodzimych zawodników, zwłaszcza młodych, którzy są gwarantem dalszego rozwoju. Misją na kolejne lata ma być zapewnienie odpowiedniej liczby sponsorów w celu pokrycia wydatków poniesionych na rozwój żużla i jego dalszą ekspansję.

Piotr Szymański: Organizujemy turnieje zaplecza kadry. W tym roku było ich osiem, co jest najwyższą liczbą w historii. Mamy trenera kadry juniorów, psychologa, fizjoterapeutę. Mają zatem nasi reprezentanci zapewnioną odpowiednią opiekę. I to jest nasze wsparcie w rozwój dyscypliny. Samo szkolenie to sprawa klubów. To one muszą dbać o rozwój młodzieży. GKSŻ nie przejmie od klubów tego obowiązku. Każda drużyna I i II ligi musi mieć drużynę w MDMP. Jesteśmy też otwarci na podpowiedzi klubów, być może nawet stworzenie jakichś regulacji, które pomogłyby szkolić efektywniej.

Ocena redakcji - 3: Na plus należy zaliczyć obecność sponsorów również przy reprezentacji młodzieżowej. Zawodnicy nie narzekają już od kilku sezonów na stworzone im warunki. GKSŻ nie przejmie od klubów obowiązku szkolenia młodzieży (choć takie plany były - nieudana próba utworzenia Szkoły Mistrzostwa Sportowego), ale powinna narzucać obowiązek szkolenia zawodników, przynajmniej na tych największych klubach. W kwestii mniejszych w redakcji zdania są podzielone. Nie o to chodzi, aby szkolić "na sztukę", a w przypadku niektórych II-ligowców, ze względu na niskie budżety, tak mogłoby to wyglądać.

Działalność GKSŻ oceniam na...

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×