Jak zmieniały się tabele biegowe w polskich ligach? Na początku były trójmecze

Mateusz Kozanecki
Mateusz Kozanecki

Stan obecny (2013-)

Tegoroczny sezon będzie piątym z rzędu, w którym obowiązuje ten sam schemat wyścigów. Zakłada on, że wyścig młodzieżowy rozgrywany jest jako drugi, a każdy z juniorów ma w programie zapisane po trzy starty.

W dalszym ciągu rozgrywane są dwa wyścigi nominowane, przy czym w ostatniej odsłonie spotkania udział biorą najskuteczniejsi zawodnicy. Nadal obowiązują także dwa zestawy pól startowych, których losowanie następuje przed rozpoczęciem meczu.

Wydaje się, że obecny schemat jest optymalny i niewiele wskazuje na to, abyśmy w nadchodzących sezonach doczekali się drastycznych zmian. Ważne, że wreszcie nastąpiła stabilizacja i nie ma potrzeby wprowadzania zmian co sezon.

Obecna tabela biegowa:

Bieg Pole A Pole B Pole C Pole D
1. 1/9 9/1 2/10 10/2
2. 15/6 6/15 14/7 7/14
3. 11/3 3/11 12/4 4/12
4. 5/15 15/5 7/13 13/7
5. 12/1 1/12 11/2 2/11
6. 3/13 13/3 4/14 14/4
7. 9/5 5/9 10/6 6/10
8. 13/2 2/13 15/1 1/15
9. 4/10 10/4 3/9 9/3
10. 7/11 11/7 5/12 12/5
11. 10/2 2/10 13/3 3/13
12. 6/14 14/6 1/11 11/1
13. 12/4 4/12 9/5 5/9
14. nominowani
15. najlepsi

Czy tabela z lat 1994-1998 powinna zostać przywrócona?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
inf. własna/speedway.hg.pl/rlach.republika.pl
Zgłoś błąd
Komentarze (10)
  • Stercel Zgłoś komentarz
    Mecze 12- to biegowe to czasy mojego debiutu na meczach żużlowych.
    • yes Zgłoś komentarz
      A ja zacząłem chodzić na żużel pewnie w 1963.
      • dejwidZG Zgłoś komentarz
        Dobry materiał, dobra lektura. To są FAKTY, a nie prywatne wizje ostafińskiego na przykład... Dzięki.
        • Macias88Pila Zgłoś komentarz
          Pamiętam, jakie cyrki były w barażach o Ekstraligę nieco ponad dekadę temu, gdzie Ekstraliga miała inny regulamin i tabelę biegową od tego, co było w 1 lidze. Nie pamiętam już,
          Czytaj całość
          między jakimi drużynami był to baraż, ale jak drużyna z ekstraligi jechała na pierwszy mecz do klubu z 1 ligi, to musiała mocno zmieniać skład swój na ten mecz. Natomiast, w rewanżu drużyna z 1 ligi musiała kontraktować jakiegoś zawodnika, żeby spełniać regulamin obowiązujący na torze klubu z ekstraligi. Pamięta ktoś, w jakim barażu były takie jaja? Między którymi klubami?
          • ADASOS Zgłoś komentarz
            Oto jaką propozycję przesłałem do władz EL. 1 C B D A 9 D A B C 2 A D B B 10 B C D A 3 B C A D 11 A C B D 4 D A C B 12 C A D A 5 A B C D
            Czytaj całość
            13 D B A C 6 B D C 14 C D B 7 D C A 15 A B C Jest tylko mały zgrzyt, nie da się tak ustawić torów aby nr 2 i 12 jechali zawsze z innego toru. Zresztą tak jest i obecnie.
            • stary_trener Zgłoś komentarz
              Kolega ADASOS dobrze proponuje. Nalezy zmienic ustawienia pol startowych gdyz istniejace obecnie dzieli druzyne na jakis LINIE z. wielka krzywda dla nr 2 i 4 odpowiednio 1o i12. Przypomne
              Czytaj całość
              zainteresownym jak Skora ustawil wielkiego mistrza Nikusia pod 10-tka to przywioz bodaj szesc czy siedem pkt w meczu i rzucal kaskiem oburzony na takie ustawienie. Angole i szwedzi maja to dobrze rozpracowane, tylko powielic. Korzysc dla widowiska i oszczednosc w kasach klubowych.
              • Zolty G-dz Zgłoś komentarz
                7 młodzieżowy był najlepszym rozwiązaniem.
                • Polish Speedway Zgłoś komentarz
                  Ja bym zostawił obecną tabelę. Dla juniorów to przecież jest to samo co w latach 94 - 98. Pragnę tylko jednej zmiany - powrotu numerów 8 i 16. Widziałbym je na zasadach z 2003.
                  • ADASOS Zgłoś komentarz
                    Końcowa konkluzja pana Mateusza jest bardzo słuszna . Po co zmieniać coś , co jest prawie dobre. Jedynie można wprowadzić przepis ,ze junior ma obowiązek jechać 2 razy ale wówczas
                    Czytaj całość
                    kolega junior zastępuje jego i jedzie 4 razy. Wówczas słaby junior będzie musiał się spiąć. Druga sprawa, którą zaproponowałem władzą EL to pola startowe. Podałem możliwość takiego ustawienia zawodników w poszczególnych wyścigach, aby każdy w dwóch pierwszych startach jechał raz z pola zewnętrznego C lub D i raz z wewnętrznego. Problem z nr 2,4 i 10 przestałby istnieć.