Złe zasady pozbawiają Tour de Ski emocji? "Bonusowe sekundy to zabijanie sportu!"

Fala krytyki spada na FIS i organizatorów Tour de Ski. Wielu biegaczy i biegaczek uważa, że przez tegoroczny program i mnogość bonusowych sekund różnice w klasyfikacji są ogromne. - Pier*** bonusy zabijają Tour - stwierdził Maurice Manificat.

W poprzednich latach Tour de Ski był ułożony tak, że dość długo liczne grono uczestników miało w miarę zbliżone czasy. Tym razem program zmieniono całkowicie - na początek rozegrano sprint, a następnie najdłuższe biegi ze startu wspólnego pełne lotnych premii. Każdorazowo na jednej z czterech premii na zwycięzcę czekało piętnaście bonusowych sekund. Łatwo więc obliczyć, że za samo zameldowanie się na pierwszej pozycji na tych punktach dało się zyskać aż minutę przewagi.

Bonusowe sekundy jak zwykle otrzymują także zwycięzcy poszczególnych biegów. Trzeci etap rozegrano jednak w formie biegu na dochodzenie, więc z góry było wiadomo, że znowu największe szanse będą w nim mieli ci, którzy najlepiej wypadli we wspomnianym biegu masowym. Zaowocowało to tym, że po raz kolejne te same osoby zyskały następne bonusowe sekundy. Efekt jest tak, że w Tour de Ski mężczyzn lider Martin Johnsrud Sundby prowadzi już o półtorej minuty nad kolejnym biegaczem. Wśród pań Ingvild Flugstad Oestberg i Therese Johaug dzieli wprawdzie tylko kilkanaście sekund, ale już trzecia Heidi Weng traci przeszło... dwie minuty.

Wszystko wskazuje więc na to, że mnogość bonusowych sekund i szybkie rozegranie najdłuższych konkurencje w dużej mierze ustawiło kolejność Tour de Ski - w programie jest jeszcze pięć dalszych etapów, ale większość narciarzy nie odrobi już takich strat. Co ważne, liczne grono nie miało nawet teoretycznej możliwości walki o niedzielne bonusy, bo zależały one od wcześniejszych rezultatów. Taki stan rzeczy bardzo irytuje wielu biegaczy.

- Drugi etap Tour de Ski. Bieg na 30 kilometrów. Może powinniśmy powiedzieć wprost, że to przepis na zabicie Touru? Na trasie tracę minutę i czterdzieści dziewięć sekund, a przez bonusy w klasyfikacji dopisują mi znacznie więcej. Pie*** bonusowe sekundy. Głupota - powiedział Maurice Manificat, lider reprezentacji Francji.

W podobnym stylu na temat bonusów wypowiedziała się Ida Ingemarsdotter. - To nie jest tylko zabijanie Tour de Ski. To zabijanie sportu w ogóle - stwierdziła wściekła Szwedka.

- To nie jest zabawne. Dla najlepszych powinny być jakieś premie, ale nie aż tak duże. Nie mówię tak tylko dlatego, bo najczęściej wygrywa Johaug. Chodzi mi o punkt widzenia kibica. Dla przeciętnego widza nie jest łatwo połapać się przy tylu bonusowych sekundach - dodał szwedzki trener Charlotte Kalli Magnus Ingesson.

Warto podkreślić, że także Therese Johaug i Ingvild Flugstad Oestberg przyznały, że przyznawane im premie sprawiły, iż ich przewaga urosła aż zanadto, przez co inne zawodniczki już nie będą mogły z nimi rywalizować, a to pozbawi kibiców emocji na ostatnim etapie Tour de Ski.

Wszystko wskazuje na to, że za rok program ulegnie zmianie. - Same bonusy nie są niczym nowym. Cały problem bierze się stąd, że na drugim etapie było ich tyle do zdobycia, bo był on taki długi. Nie chcemy jednak, żeby Tour rozstrzygał się tak szybko - przyznał Pierre Mignerey, dyrektor biegowego Pucharu Świata.

Komentarze (1)
avatar
yes
4.01.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
"Złe zasady pozbawiają Tour de Ski emocji? " - dobremu pomaga więcej niż słabemu. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.