Waldemar Ossowski: Utrata kolejki, cofasz się o... Przespana szansa Kownackiego (felieton)

Getty Images /  Michael Owens / Na zdjęciu: Adam Kownacki w walce z Robertem Heleniusem
Getty Images / Michael Owens / Na zdjęciu: Adam Kownacki w walce z Robertem Heleniusem

Mijają kolejne lata, a my dalej wyczekujemy pierwszego mistrza świata wagi ciężkiej z Polski. Nie udało się Gołocie, Adamkowi czy Szpilce. Kiedy wydawało się, że pojawił się wreszcie wybawiciel narodu, to ten potknął się na ostatniej prostej.

Porażki z Robertem Heleniusem tak naprawdę nikt się nie spodziewał. Podejmując walkę z byłym mistrzem Europy Polak chciał podtrzymać swoją aktywność i przy okazji zarobić godziwe pieniądze. W wadze ciężkiej zrobiło się tłoczno, do walk o pasy ustawiła się kolejka pięściarzy, a wśród nich był Polak, który od kilkunastu miesięcy skrupulatnie przesuwał się o kolejne pola do mety.

Wydawało się też, że na tym etapie kariery Adama Kownackiego dość roztropnie trzeba dobierać mu rywali, aby na ostatniej prostej do walki o tytuł, nie podejmować zbędnego ryzyka. Starcia z Luisem Ortizem czy Andym Ruizem Jr byłyby pokerowym zagraniem. Z kolei Fin wydawał się idealny. Bokser z dobrą przeszłością, solidnym rekordem, ale zdecydowanie mający najlepsze lata swojej kariery za sobą. Gdy uwzględnimy jeszcze, że nie tak dawno znokautował go Gerald Washington, którego Kownacki wręcz rozniósł w ringu, ryzyko porażki było niewielkie.

Gdy Robert Helenius zapowiadał, że ma sposób na pokonanie Polaka, nikt nie traktował poważnie jego słów. Tym bardziej, że Fin otwarcie mówił, że bierze walkę także ze względu na duże braki finansowe w rodzinnym budżecie. Mówiąc wprost - Kownacki miał się po nim przejechać, znokautować i czekać na rozwój sytuacji w walkach Wilder - Fury III i Joshua - Pulew. Stało się inaczej, mit twardego jak skała Polaka upadł, a fiński egzaminator pokazał, że obrona Polaka jest dziurawa i odesłał Kownackiego na salę treningową.

ZOBACZ WIDEO: Koronawirus. Szalenie trudna sytuacja w światowym sporcie. "Nie ma rozgrywek, nie ma kibiców, nie ma pieniędzy"

Trzeba przyznać, że ta niespodziewana porażka podcięła skrzydła nie tylko Kownackiemu, ale i polskim kibicom. Ci tłumnie dopingowali swojego idola na Brooklynie i przed telewizorami. Szansa na spełnienie naszych marzeń oddaliła się i to znacznie.

Kownacki stracił wszystkie czołowe lokaty, na jakie pracował przez ostatnie lata. Z czołowych "15" rankingów usunęły go federacje WBO, IBF i WBC. Jak w grze planszowej "Babyface" stracił swoją kolejkę, a na dodatek musiał cofnąć się o kilka pól. Oczywiście, pojawi się dyskusja, czy sprawiedliwie oceniono Polaka i jak to możliwe, że taki Charles Martin jest na nr 2. miejscu w rankingu, kiedy nie tak dawno przegrał z Kownackim. Niestety, rankingi w boksie mają mało wspólnego z rzeczywistością, bo sterują nimi często bokserscy promotorzy, ale mają olbrzymie znacznie. Obecność w nich to przecież warunek, aby zawalczyć o pas.

Rewanż z Heleniusem, o ile zostanie wygrany przez Kownackiego, nie pozwoli mu od razu odzyskać utracone pozycje. Odwet na Finie będzie jednak więcej warty niż nawet dwa zwycięstwa ze średniakami.

Czy jest jeszcze czego żałować? Myślę, że tak. Pamiętajmy, że w ubiegłym roku do Kownackiego uśmiechnął się los. Polak miał okazję wejść do walki z Anthonym Joshuą w zamian za przyłapanego na dopingu Jarrella Millera. Była okazja, aby znakomicie zarobić i już na zawsze zyskać miano pretendenta do tytułu mistrza świata w królewskiej kategorii. Kownacki odmówił ze względu na zbyt krótki okres do przygotowań. Andy Ruiz jr walkę wziął i dorobił się fortuny, pokazując, że w wadze ciężkiej nie ma rzeczy niemożliwych.

Swoją szansę wykorzystał też poniekąd w 2016 roku Artur Szpilka. Choć "Szpila" boleśnie przekonał się o sile ciosu Deontaya Wildera, to do momentu nokautu toczył walkę życia, obnażając braki mistrza federacji WBC. Tego, że walczył o tytuł już nikt mu nie zabierze. Dla "Szpili" to także mocna karta przetargowa do kolejnych pojedynków.

Waldemar Ossowski
Inne teksty autora>>>

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.