Koniec fazy ligowej Champions League. Kto z gigantów odpadnie z rozgrywek?

Getty Images / Rico Brouwer/Soccrates / Na zdjęciu: Manchester City
Getty Images / Rico Brouwer/Soccrates / Na zdjęciu: Manchester City

Nadszedł dzień historyczny, w którym dobiega końca faza ligowa Champions League. Po raz pierwszy jednocześnie zostanie rozegranych aż 18 spotkań Ligi Mistrzów, a stawką jest awans do fazy pucharowej. Zagrożone odpadnięciem są naprawdę duże kluby.

Ostatnia kolejka fazy ligowej Champions League. Giganci odpadną?

Przed ostatnią kolejką fazy ligowej Champions League tylko dwie drużyny są pewne awansu do ⅛ finału, a są to Liverpool i FC Barcelona. Z kolei dziewięć klubów straciło już matematyczne szanse na wejście choćby do 1/16 finału, ale absolutnie nie wpływa to na atrakcyjność tegorocznych rozgrywek. Pozostałe drużyny wciąż nie wiedzą na 100% na jakim etapie przyjdzie im wystąpić lub czy definitywnie pożegnają się z Ligą Mistrzów.

Największe zainteresowanie przyciągną zapewne mecze z udziałem gigantów, którym wyraźnie nie podpasował nowy format LM. Paris Saint-Germain ledwo załapało się na miejsca 1-24, a Manchester City jest właściwie jedną nogą za burtą. Czy na ostatniej prostej Paryżanie i Obywatele przyklepią awans czy też dojdzie do sensacji? Eksperci nie są w tej kwestii jednogłośni.

Kursy bukmacherskie na zakończenie pierwszej fazy Ligi Mistrzów 29.01.2025

W zakładach bukmacherskich można znaleźć oferty specjalnie pod ostatnią kolejkę Ligi Mistrzów. Oprócz konkretnych wyników znajdują się tam typy dotyczące całkowitej liczby goli, kartek, na nawet rzutów rożnych czy w każdym meczu padnie choć jedna bramka. Patrząc na spotkania, które nas czekają, można spodziewać się, że będzie się dużo działo.

Drużyny nie mogą pozwolić sobie na kalkulowanie, więc każdy będzie chciał wygrać, co powinno przełożyć się na ofensywną grę. Tylko w kilku spotkaniach bukmacherzy wskazują wyraźnych faworytów, a znacznie więcej jest na pozór zaciętych meczów, które mogą przesądzić o losach awansu lub pogrzebać czyjeś szanse na podbicie Champions League.

Manchester City i Paris Saint-Germain z ostatnią szansą na awans

Niewątpliwie najciekawiej będzie w meczach wspomnianych Manchesteru City i PSG. The Cityzens mają przed sobą teoretycznie łatwiejsze zadanie, ponieważ na własnym boisku zmierzą się z Club Brugge. Tylko zwycięstwo urządza podopiecznych Pepa Guardioli, a każdy inny rezultat będzie się wiązał z odpadnięciem City. Z kolei Paris Saint-Germain stoczy bezpośredni bój o awans na wyjeździe z VfB Stuttgart. Paryżanie mogliby się zadowolić remisem, ale VfB zajmuje ostatnie miejsce, gwarantujące awans do 1/16 finału, więc na pewno będzie dążyć do wygranej. Gdyby gospodarze byli górą, PSG odpadnie z Ligi Mistrzów. Środa zapowiada się bardzo ekscytująco.

Real Madryt poza najlepszą ósemką? Królewskim może nie pomóc nawet wygrana

W niepożądanej przez siebie sytuacji znalazł się też Real Madryt, który przecież broni tytułu sprzed roku. Królewscy na ten moment zajmują dopiero 16. miejsce i dopiero w przedostatniej kolejce zapewnili sobie awans do fazy pucharowej. Zespół Carlo Ancelottiego mierzył jednak znacznie wyżej niż 1/16 finału, a wszystko wskazuje na to, że czekają go dodatkowe mecze w i tak już napiętym terminarzu.

Nawet w przypadku dzisiejszego zwycięstwa nad Brest, Real może nie załapać się do czołowej ósemki. Jeżeli Bayer Leverkusen pokona Spartę Praga, Aston Villa wygra z Celtikiem (obie drużyny grają u siebie), a Atletico Madryt uniknie wyjazdowej porażki z RB Salzburg, wynik Los Blancos nie będzie mieć żadnego znaczenia w kontekście TOP8 fazy ligowej. Szykuje się naprawdę ciekawy wieczór, a piłkarscy fani na pewno go nie przegapią.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.