To był przełomowy rok w esporcie. Kolejne rekordy pobite, rosnąca popularność przełamuje bariery

ESL / Na zdjęciu: kibice śledzą rozgrywkę w esporcie
ESL / Na zdjęciu: kibice śledzą rozgrywkę w esporcie

Każdy zauważa rosnącą popularność esportu. Z roku na rok organizowane są coraz większe wydarzenia, pule nagród rosną w oszałamiającym tempie, a sama dyscyplina rozpatrywana jest jako część Igrzysk Olimpijskich. 2017 rok potwierdził siłę esportu.

[b]

Największe wydarzenie w historii esportu odbyło się w Katowicach[/b]

Intel i ESL zorganizowało wydarzenie, na którym pojawiło się 173 tys. osób. IEM 2017 zorganizowany w katowickim Spodku okazał się największą imprezą branżową w historii.

Przez dwa weekendy kibice mogli oglądać rozgrywki w CS:GO, League of Legends czy StarCraft 2, a łączna pula nagród wyniosła aż 650 tys. dolarów, czyli ponad 2 mln złotych.

Publiczność zgromadzona w Spodku mogła śledzić zmagania między innymi takich drużyny, jak Astralis, Flash Wolves czy jednego z najlepszych graczy StarCraft 2, Juna "TY" Tae Yanga. Transmisja na żywo z tego wydarzenia przyciągnęła aż 35 procent więcej osób, niż miało to miejsce w 2016 roku.

Największa pula nagród w historii esportu

Jednym z pobitych w 2017 roku rekordów był również ten dotyczący największej puli nagród w historii esportu.

Aż 24.8 mln dolarów (ponad 86 mln złotych) znalazło się w puli nagród podczas The International w Dota 2 organizowanym przez Valve. Najwięcej trafiło do zdobywców złotego medalu, Team Liquid, którzy zgarnęli 44 procent puli, czyli blisko 11 mln dolarów (38 mln złotych).

Nagrody pieniężne w tym turnieju rosną co rok. W 2016 roku łączna ilość wypłat wyniosła aż 4 mln dolarów mniej w stosunku do kolejnej edycji. Nie wiadomo jeszcze, ile wyniesie pula w 2018 roku.

Ogromne plany firmy Tencent

Chiński koncern IT, Tencent, który w listopadzie 2017 roku przegonił Facebooka pod względem kapitalizacji rynkowej i jest obecnie największą w Azji spółką o wartości przekraczającej 500 mld dolarów, planuje dalszy rozwój esportu.

Tencent w ubiegłym roku ogłosił pięcioletni plan, którego celem będzie stworzenie gigantycznego, największego na świecie rynku esportowego w Chinach, którego wartość ma wynieść 14.6 mld dolarów.

Plan zakłada organizowanie jeszcze większej ilości lig, turniejów oraz inwestowanie w stowarzyszenia kształcące przyszłych graczy.

Esport na Igrzyskach Olimpijskich?

Wiele osób było zaskoczonych pomysłem wprowadzenia esportu na Igrzyska Olimpijskie. Pomysł ten był debatowany przez przez komitet "Miasta Aniołów" jeszcze w 2016 roku, argumentując to rosnącą popularnością dyscypliny.

Przedstawiciele MKOI podczas jednej z ostatnich dyskusji zwrócili uwagę na większe zainteresowanie potencjalną imprezą z esportem wśród młodych ludzi. Wiąże się to więc z brakiem na Igrzyskach Olimpijskich takich gier, jak CS:GO czy innych, które noszą znamiona przemocy.

Forma pokazowa esportu pojawi się już w 2018 roku na Igrzyskach Azjatyckich w Dżakarcie. Cztery lata później na tym samym wydarzeniu będzie już dyscypliną oficjalną.

Więcej informacji poznamy zapewne dopiero w 2020 roku, po zakończeniu IO w Tokio. Program dyscyplin, które zobaczymy w 2024 roku, ma kształtować się dopiero w przyszłym roku, jednak na oficjalną informację trzeba będzie poczekać jeszcze ponad dwa lata.

ZOBACZ WIDEO #dziejesiewsporcie: Szalona jazda kolarza. Pobił rekord Guinessa. Miss Euro 2016 znów zachwyca

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.