Nowe, ciekawe zmiany balansu w Starcrafcie 2
Zgodnie z tradycją, w trakcie ostatniego tegorocznego turnieju World Championship Series, Blizzard ogłosił wiele zmian w balansie gry. Dzięki corocznym modyfikacjom taktyki obmyślane przez prograczy muszą ewoluować i adaptować się do nowej sytuacji.
Poniżej przedstawiamy listę najciekawszych, proponowanych zmian.
Terranie:
- Krążownik atakować będzie także w czasie ruchu, strzały będą słabsze, ale nieco częstsze.
- Zagrzebana mina, po wystrzale pozostanie niewidoczna - będzie wymagane ulepszenie.
- Cyklonowi obniży się minimalnie armor - łatwiej będzie bronić wczesne ataki tymi jednostkami.
- Thory będą skuteczniejsze na duże jednostki i słabsze na masy małych.
- Kruk przy osłabianiu pancerza nie będzie już zadawał dodatkowo obrażeń.
Zergi:
- Zmniejszy się czas zagrzebywania oraz wygrzebywania jednostek.
- Pomniejszy się życie hydraliska.
- Pojawi się ulepszenie dla ultraliska do szybkości poza biomasą.
- Koszt kolejnych nydusów obniży się, ale będzie można je niszczyć w czasie powstawania. Pojawi się pancerz, więc będzie można to zrobić jedynie silnymi jednostkami.
Protosi:
- Przywołanie nexusa będzie się szybciej odnawiało, ale obejmie mniejszy promień.
- Zmniejszy się ilość energii wydatkowanej przez obrońcę.
- High Templar straci siłę sprzężenia zwrotnego.
- Zmniejszy się nieco koszt zakładu robotyki jednocześnie wzmacniając micro kolosami.
- Rozbłysk destabilizatora ponownie będzie wybuchał po dwóch sekundach a nie po kontakcie z jednostką.
- Całkowicie zmieni się balans dużych jednostek powietrznych.
- Brama będzie otwierała się automatycznie.
Jak to wszystko wpłynie na taktyki? Co znowu okaże się IMBA (imbalanced - określenie zbyt silnych uprawnień dla wrogiej rasy)?
Pełna lista proponowanych zmian dostępna jest TUTAJ.