Klasyka Fightklubu: De La Hoya vs Hopkins, czyli jedna z ostatnich wielkich walk Złotego Chłopca

Materiały prasowe / Fightklub / Bernard Hopkins vs Oscar De La Hoya
Materiały prasowe / Fightklub / Bernard Hopkins vs Oscar De La Hoya

Słynny pojedynek z września 2004 roku z MGM Grand z Las Vegas, w którym Oscar De La Hoya walczył z Bernardem Hopkinsem o pasy WBA Super World, WBC World, IBF World i WBO World w wadze średniej. W czwartek 22 czerwca o godz. 22.00 w Fightklubie.

W tym artykule dowiesz się o:

Walka z Nevady z 2004 roku to starcie gigantów, które na zawsze zapisało się w historii światowego boksu. Jego stawką były aż cztery pasy mistrza świata w wadze średniej. Hopkins w pojedynku tym po raz szósty bronił tytułu WBC, po raz piąty WBA i dziewiętnasty (!) IBF. Z kolei dla De La Hoyi była to pierwsza obrona pasa WBO, po który sięgnął ledwie trzy miesiące wcześniej wygrywając – także w Las Vegas – z Feliksem Sturmem.

Przed walką faworytem bukmacherów i znacznej części pięściarskich ekspertów był Hopkins. Mimo tego za pojedynek w MGM Grand otrzymał on „tylko” 10 milionów dolarów. „Złoty Chłopiec” za samo wyjście do ringu zainkasował trzykrotność tej kwoty. Do gwarantowanych honorariów dla obu pięściarzy doszły również bonifikaty ze sprzedaży walki w systemie pay-per-view. Subskrypcje na ten pojedynek wykupiło ponad milion abonentów co wygenerowało 56 milionów dolarów przychodu.

Sama walka przez pierwszych osiem rund była taktyczną ucztą, w której obaj zawodnicy próbowali znaleźć słabe strony rywala, jednocześnie starając się zbyt bardzo nie odkryć przed przeciwnikiem. Przełom nastąpił dopiero w dziewiątej rundzie, w której nieco odważniej zaatakował Hopkins. „The Alien” wyprowadził wówczas decydującą sekwencję ciosów, która powaliła De La Hoyę na deski. W momencie zakończenia pojedynku „Golden Boy” prowadził na punkty u jednego z sędziów, dwóch wskazywało jako zwycięzcę Hopkinsa.

Dla De La Hoi była to jedna z ostatnich walk w karierze. Osiem miesięcy po tym starciu Amerykanin zdobył wprawdzie jeszcze pas WBC World w wadze superpółśredniej, wkrótce stracił go jednak w walce z Floydem Mayweatherem Jr., a na zakończenie zawodowej kariery przegrał jeszcze z Mannym Pacquiao. Zupełnie inaczej potoczyły się losy Bernarda Hopkinsa. Choć trudno w to uwierzyć, „The Alien” wciąż pozostaje czynnym pięściarzem, a jeszcze w grudniu walczył Joe Smithem Jr. o pas WBC International w wadze półciężkiej. Od pamiętnego pojedynku z De La Hoyą pojawiał się w ringu jeszcze osiemnaście razy.

Oscar De La Hoya va Bernard Hopkins o pasy WBA Super World, WBC World, IBF World i WBO World w wadze średniej w czwartek 22 czerwca o godz. 22.00 w Fightklubie.

ZOBACZ WIDEO: Niczym Gołota i Bowe! Ogromna bijatyka po walce, trener uderzył pięściarza!

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.