Koronawirus. Niektóre kluby fitness znów zostaną zamknięte. "To dla wielu wyrok śmierci"

PAP / Marcin Obara / Na zdjęciu: klub fitness
PAP / Marcin Obara / Na zdjęciu: klub fitness

W branży fitness szykuje się powtórka z rozrywki. Na razie kluby mają być zamykane w dziewięciu powiatach. Nie wiadomo jednak, co będzie dalej. Polska Federacja Fitness nie zamierza przechodzić obok tego tematu obojętnie.

Polska została podzielona. Wprowadzono "zielone", "żółte" i "czerwone" powiaty. W rejonach oznaczonych na czerwono (największy przyrost zakażeń) od soboty obowiązywać będzie zakaz działalności klubów fitness i siłowni. Dotyczy to takich powiatów jak ostrzeszowski, nowosądecki, Nowy Sącz, wieluński, pszczyński, Ruda Śląska, rybnicki, Rybnik i wodzisławski.

Właściciele siłowni i klubów fitness z tych regionów stanęli pod ścianą. Jak czytamy w oświadczeniu opublikowanym przez Polską Federację Fitness (PFF) na Facebooku, o nałożeniu ponownego zakazu prowadzenia działalności (pierwszy wdrożono 13 marca) dowiedzieli się "bez konsultacji, bez rozmów, bez planu, bez rozwiązań, bez tarcz, bez wsparcia".

PFF nie zamierza udawać, że nic się nie dzieje. - Wysłaliśmy w tej sprawie pisma do ministerstw z prośbą o argumentację. Uważamy, że decyzja jest zdecydowanie krzywdząca i - delikatnie mówiąc - niezrozumiała - mówi nam Tomasz Gać, właściciel dużego warszawskiego klubu TI Fitness i członek zarządu Polskiej Federacji Fitness.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: skandaliczne zachowanie koszykarza! Potraktował rywala brutalnie

- Mamy oficjalne dane z Głównego Inspektoratu Sanitarnego, które mówią o tym, że od początku otwarcia klubów fitness po przerwie związanej z pandemią (6 czerwca) nie zanotowano w nich żadnego przypadku zakażenia. W tym samym czasie w wielu innych branżach odnotowano całą masę zakażeń. Te branże pozostają otwarte, a naszą ponownie się zamyka. Sam sposób i brak komunikacji jest dla nas nie do przyjęcia - dodaje.

Oznaczenia powiatów mają być aktualizowane co dwa dni. - Także po prostu ludzie z branży będą siedzieli z drżącymi rękoma i w ten sposób będą czekać, czy za dwa dni ich zamkną, czy kogokolwiek innego - zaznacza Gać.

Członek zarządu PFF przypomina też słowa minister rozwoju Jadwigi Emilewicz, która powiedziała w "Kwadransie Politycznym" TVP1, iż "nie będzie kolejnych programów wsparcia dla firm poszkodowanych w czasie kryzysu". Wyraźnie podkreśla również, że nie było żadnych konsultacji z branżą fitness.

- Nikt nie próbował wypracować jakiegoś kompromisu, a - jak mówił rzecznik ministerstwa zdrowia - z branżą weselną było to ustalane. Zredukowano im liczbę możliwych gości na przyjęciach i nadal można je organizować. U nas natomiast postawiono szlaban i zamknięto kluby - przyznaje Tomasz Gać.

"To dla wielu wyrok śmierci"

Nasz rozmówca nie ukrywa, że bardzo dobrze udało się wypracować reżim sanitarny obowiązujący w branży fitness. - Kluby podeszły do tego odpowiedzialnie, podobnie jak i pracownicy. Efektem tego była zerowa liczba zakażeń. Pomimo tego jesteśmy ponownie ukarani takimi decyzjami. Na to naszej zgody nie ma - podkreśla.

PFF jest otwarta na zwiększenie obostrzeń. Chce o tym rozmawiać. - Mamy przygotowane rozwiązania, które możemy przedyskutować. Są przeliczniki metrowe. Dystans można zwiększyć. Nasza branża przez ostatnie dwa miesiące funkcjonowała na 30-40 proc. obrotów. Tylko tyle ludzi wróciło do klubów w związku z tym, że się boją, a także tym, że mamy okres wakacyjny. On zawsze jest w tej branży o wiele słabszy - zdradza.

- Kolejne zamknięcie branży, która nie działała przez trzy miesiące, to dla wielu wyrok śmierci. Ponownie się po tym nie podniosą - alarmuje członek Polskiej Federacji Fitness.

Na razie PFF nie dostała sygnału, że ktoś z osób decyzyjnych chce dyskutować na temat wprowadzanych zmian. - Do godziny 10 w piątek był czas, żeby wysyłać uwagi i komentarze do proponowanych obostrzeń. My oczywiście wysłaliśmy pismo z argumentacją i poparciem badaniami. Wskazaliśmy na to, że działalność klubów fitness buduje odporność, która w czasie pandemii jest kluczowa i ma ogromne znaczenie dla zdrowia - informuje Gać.

W sobotę organizacja będzie mówić o tym problemie na konferencji prasowej. Chce, by został on jak najlepiej zrozumiany i nagłośniony. - Liczymy, że te działania poskutkują tym, że ktoś podejmie z nami dialog i da nam szansę na wypracowanie innych rozwiązań niż te, które zaproponowano - zaznacza.

- Dwumiesięczne doświadczenie po otwarciu klubów w Polsce i trzymiesięczne z Europy, bo też takie mamy z innych federacji, jasno stwierdza, że branża fitness nie jest branżą o podniesionym ryzyku. Do takiej nas mylnie zakwalifikowano. Są to twarde dane statystyczne, których nie można lekceważyć. Drugą sprawą jest to, że mamy znacznie wyższy priorytet niż branża rozrywkowa. Budujemy zdrowie. Chcemy, by to wyraźnie wybrzmiało i trafiło do osób decyzyjnych - podsumowuje Tomasz Gać, przedstawiciel Polskiej Federacji Fitness.

Czytaj także:
- Nadzwyczajne środki bezpieczeństwa w SSC Napoli przed meczem w Barcelonie

- Gareth Bale znów podpadł. Odmówił występu w meczu i wybrał... grę w golfa

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.