Jaka przyszłość Ferrari w F1? Prezydent firmy mówi o "zbyt wielu błędach"

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: od lewej Carlos Sainz, Mattia Binotto, Charles Leclerc
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: od lewej Carlos Sainz, Mattia Binotto, Charles Leclerc

Na początku sezonu 2022 wydawało się, że Ferrari jest na najlepszej drodze, by wywalczyć tytuł w F1. Ogrom błędów oraz liczne awarie sprawiły, że ekipa pogrążyła się w kryzysie. Co dalej z zespołem w F1? Głos w tej sprawie zabrał prezydent Ferrari.

Rewolucja w przepisach Formuły 1 sprawiła, że w sezonie 2022 Ferrari wróciło do odnoszenia zwycięstw. Świetny początek roku w wykonaniu Charlesa Leclerca sprawił, że wielu ekspertów widziało w Monakijczyku nowego mistrza świata F1. Jednak w kolejnych tygodniach Leclerc musiał uznać wyższość Maxa Verstappena i Red Bull Racing.

Obecnie Verstappen ma ponad 100 punktów przewagi nad Leclercem. Dodatkowo Ferrari pogrążone jest w chaosie ze względu na liczne błędy strategiczne i pomyłki podczas pit-stopów. Dlatego w padoku F1 pojawiły się sugestie, że Mattia Binotto może stracić stanowisko szefa zespołu.

Do plotek na łamach "La Gazetta dello Sport" odniósł się prezydent Ferrari. - Mamy wielką wiarę w Mattię. Doceniamy wszystko, co on i wszyscy inżynierowie zrobili, ale nie ma wątpliwości, że praca w Maranello, garażu czy na ścianie dowodzenia w pit-lane wymaga poprawy. Musimy nadal robić postępy. Dotyczy to mechaników, inżynierów, kierowców, ale i sztabu menedżerskiego, w tym szefa zespołu - powiedział John Elkann.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: tenisiści czy piłkarze? Jest forma!

- Widzieliśmy dotąd, że popełniamy za wiele błędów, jeśli chodzi o niezawodność, jazdę i strategię. Zaufaliśmy Binotto i to była dobra decyzja. To się opłaciło. Dzięki niemu jesteśmy znów konkurencyjni i odnosimy zwycięstwa. Jednak nie jestem w pełni zadowolony, bo zawsze może być lepiej - dodał prezydent Ferrari.

Zdaniem Elkanna, ciągle bardzo prawdopodobne jest zrealizowanie celu, jakim jest wywalczenie przez Ferrari tytułu mistrzowskiego w F1 przed końcem sezonu 2026. Dowodem na to jest znaczna poprawa konkurencyjności włoskiej ekipy przy okazji rewolucji technicznej w roku 2022.

- Naszym pierwszym celem było osiągnięcie konkurencyjności. Jeśli nie masz odpowiednich osiągów, to jesteś nigdzie. Gdy jesteś konkurencyjny, to zawsze możesz poprawić niezawodność. Dlatego wierzę, że Ferrari przed końcem 2026 roku znów może zdobywać tytuły w klasyfikacji kierowców i konstruktorów - ocenił Elkann.

Ferrari ostatni tytuł mistrzowski w klasyfikacji kierowców wywalczyło w sezonie 2007, gdy po koronę sięgnął Kimi Raikkonen. Rok później zespół z Maranello wygrał zestawienie konstruktorów. To ostatnie sukcesy zasłużonej marki z Włoch w królowej motorsportu.

Czytaj także:
Zaskakujący obrót spraw. Utalentowany 19-latek dostanie szansę w F1?
Zmiana szefa w Ferrari? W padoku huczy od plotek

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.