Jak poprawić bezpieczeństwo F1 w deszczu? Pojawił się nowy pomysł

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: wyścig F1 o GP Japonii
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: wyścig F1 o GP Japonii

Ostatnie GP Japonii pokazało, że F1 ma spory problem z jazdą w ulewnym deszczu. Po wyścigu na Suzuce rozpoczęła się dyskusja na temat tego, jak poprawić sytuację. Jeden z pomysłów zakłada wprowadzenie "okrążenia informacyjnego".

W tym artykule dowiesz się o:

W ciągu ostatnich dwóch weekendów Formuła 1 miała spore problemy z deszczem. Z tego powodu GP Singapuru i GP Japonii rozpoczęły się z opóźnieniem. W trakcie ulewnych opadów na tor wysyłany jest samochód bezpieczeństwa, który ma za zadanie ocenić stan nawierzchni, ale zdaniem kierowców nie jest to optymalne rozwiązanie.

Osiągi samochodu bezpieczeństwa, jak i ilość wody odprowadzanej przez taki pojazd nie są porównywalne z tymi, jakie dotyczą bolidów F1. Może to prowadzić do niepotrzebnego opóźnienia we wznowieniu wyścigu, jak i dawać fanom oraz telewizyjnym sprawozdawcom złudne wrażenie, że warunki są lepsze niż w rzeczywistości.

Po rozmowach wewnątrz Stowarzyszenia Kierowców F1 (GPDA) pojawił się pomysł wprowadzenia "okrążeń informacyjnych". Miałyby one pozwalać kierowcom na pokonanie kilku okrążeń - samodzielnie albo za samochodem bezpieczeństwa - w określonych warunkach. W ten sposób dyrekcja wyścigu uzyskiwałaby informację, czy warunki pozwalają na ściganie.

ZOBACZ WIDEO: Będzie zmiana selekcjonera? "Mam jedną teorię"

- Dyrektor wyścigowy F1 powinien mieć możliwość skorzystania z czegoś takiego, co my nazwaliśmy "okrążeniem informującym". Gdyby zespoły zgodziły się na taką procedurę, to mielibyśmy np. 10 minut na wysłanie samochodów na tor. Na takim okrążeniu wszyscy sprawdziliby warunki. Moglibyśmy zyskać 20 opinii od 20 kierowców - powiedział motorsport.com Alex Wurz, prezydent GPDA.

Zdaniem Wurza, "okrążenia informacyjne" pomogłyby też funkcyjnym na torze. - Wiedzieliby, czy są w stanie dostrzec w takich warunkach kolejny punkt informacyjny na torze. Gdyby z jakiegoś powodu nie byli w stanie dostrzec funkcyjnych w kolejnym zakręcie, to byłby znak, że nie powinniśmy się ścigać, bo obsługa nie jest w stanie zobaczyć wypadku - dodał Austriak.

Szef GPDA stoi na stanowisku, że obecnie kibice przed telewizorami są w błędzie, co do warunków na torze w trakcie opadów deszczu. Wynika to z faktu, że raz za razem oglądają przejazdy samochodu bezpieczeństwa, który wyrzuca za siebie minimalną ilość wody w porównaniu do maszyny F1.

- Gdy widzisz samochód bezpieczeństwa, który jest sam na torze i unosi się za nim niewielka ilość wody, a jego kierowca bawi się za kierownicą i przejeżdża po krawężnikach, to jest jednak zupełnie inna sytuacja, niż gdy masz wysłać do boju 20 bolidów F1 - ocenił Wurz.

Co ciekawe, za nowym pomysłem stać ma Lewis Hamilton. - Lewis powiedział w Japonii, że wystarczy mu minuta na torze, by mógł ocenić jakie są warunki. Tyle że po prostu musiałby na niego wyjechać. Nie jest w stanie tego ocenić oglądając telewizję. Pomyślałem sobie wtedy "o mój Boże, przecież on ma całkowitą rację". Tyle tylko, że to wymaga zmian w przepisach i ustalenia procedury postępowania w takich sytuacjach - podsumował Wurz.

Czytaj także:
Formuła 1 nie poradziła sobie ze skandalem. "To wygląda naprawdę źle"
Rosjanin sądzi się z zespołem F1. Nie ma ugody

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.