Red Bull sprzeda zespół F1? Nowe władze firmy kreślą plany po śmierci miliardera

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: od lewej Christian Horner, Max Verstappen i Helmut Marko
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: od lewej Christian Horner, Max Verstappen i Helmut Marko

Red Bull posiada obecnie dwa zespoły F1. Śmierć Dietricha Mateschitza sprawiła, że nowe władze firmy produkującej napoje energetyki dokonują przeglądu sytuacji. Czy "czerwone byki" wystawią jedną z ekip na sprzedaż?

W październiku zmarł Dietrich Mateschitz, twórca potęgi Red Bulla i wielki orędownik sportów motorowych, w tym Formuły 1. To on przyczynił się do tego, że firma produkująca napoje energetyczne posiada aż dwie ekipy F1 - główną Red Bull Racing oraz siostrzaną Alpha Tauri. Jednak w obliczu śmierci austriackiego miliardera, możliwe są zmiany w portfolio "czerwonych byków".

W ostatnich dniach doszło do dyskusji z Oliverem Mintzlaffem, nowym szefem Red Bulla, w trakcie której omawiano przyszłość firmy. Jednym z tematów była jej aktywność w F1, a przede wszystkim dalsze losy Alpha Tauri. Zmarły niedawno miliarder zakupił ekipę z Faenzy w roku 2006, ratując przed bankructwem i zmieniając nazwę z Minardi na Toro Rosso.

Przez lata Toro Rosso służyło za miejsce, w którym rozwijali się młodzi kierowcy. To w tym zespole pierwsze sukcesy notowali Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo i Max Verstappen. Przy okazji sezonu 2020 doszło do rebrandingu i zmiany nazwy na Alpha Tauri. Wtedy też postanowiono, że ekipa nieco zmieni swoje założenia, stawiając również na starszych kierowców.

- To nie był pierwszy raz, gdy rozmawialiśmy, ale to była pierwsza dyskusja o przyszłości i tym, jak chcemy do niej podejść. Mamy te same myśli w głowie, a Oliver podczas dyskusji zyskał sporo wiedzy o ekipie. Analizujemy wszystko i zobaczymy, jaki kurs możemy wytyczyć na przyszłość - powiedział Helmut Marko w "Kleine Zeitung", zdradzając szczegóły rozmów o przyszłości Alpha Tauri.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: rzucał przez całe boisko. Pięć razy. Coś niesamowitego!

- Zawsze jest coś do zrobienia. Żyjemy zgodnie z mottem "stoisz w miejscu, to się cofasz". Ciągłość jest z pewnością bardzo ważnym składnikiem sukcesu, nawet jeśli wyniki Alpha Tauri w tym roku nie były zadowalające - dodał Marko.

W padoku F1 spekuluje się, że zainteresowanie kupnem Alpha Tauri wyraża Honda. Japoński producent jest gotów wrócić do stawki w roku 2026.

Czytaj także:
Żona Toto Wolffa szefową ekipy F1? Huczy od plotek
"Tak bardzo się myliliśmy". Schumacher daleki poziomem od ojca

Komentarze (6)
avatar
AntyOne_Shoot
20.12.2022
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Łopata, bezradna to była twoja matka jak się pojawiłeś na tym świecie. Miała dylemat co robić z takim czymś.. 
avatar
AntyOne_Shoot
20.12.2022
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Tańczący z łopatą vel płacząca dziewczynko, a co do niepołenosprawności, nie nabijaj się z brata Lewisa.. on jest od ciebie mądrzejszy. To jest po prostu przepaść między tym sympatycznym chłopa Czytaj całość
avatar
AntyOne_Shoot
20.12.2022
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
De8il upośl00dzony markuje jeszcze rozmowę z innym użytkownikiem, czyli swoim kolejnym kontem. A tych kont ma tutaj z dziesięć do plucia jadem i nienawiścią :) Reasumując - jedna mięgwa, wiele Czytaj całość
avatar
beniowski
19.12.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Co z Red Bullem , co z Red Bullem. Nic. Niech go teraz wzniesie do nieba. 
avatar
David_F1_fan
19.12.2022
Zgłoś do moderacji
1
3
Odpowiedz
Nasze motto " jak Cię złapią za rękę, powiedz ze to nie Twoja ręką " . 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.