Mercedes bez szans na tytuł w F1? Niepokojące słowa Toto Wolffa

Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Toto Wolff
Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Toto Wolff

Udana końcówka sezonu 2022 sprawiła, że Mercedes wymieniany był jako główny rywal Red Bulla w walce o tytuł w nadchodzącej kampanii F1. Jednak Toto Wolff nie jest tak optymistycznie nastawiony do tegorocznej rywalizacji.

W tym artykule dowiesz się o:

Dla Mercedesa ubiegły sezon Formuły 1 był niezwykle trudny. Niemcy źle odczytali nowe regulacje techniczne, przez co model W13 znacząco odstawał od konkurencyjnych konstrukcji Red Bull Racing i Ferrari. Jednak wraz z kolejnymi wyścigami ekipa z Brackley niwelowała straty do rywali, aż w końcu udało się jej wygrać GP Sao Paulo.

Udany finisz sezonu 2022 sprawił, że wielu ekspertów dostrzega w Mercedesie głównego rywala Red Bulla w walce o tytuł w tym roku. Jednak w fabryce niemieckiego zespołu realizm wygrywa z optymizmem. Z tego powodu Toto Wolff nie zakłada, by Lewis Hamilton i George Russell byli w stanie od początku kampanii walczyć o zwycięstwa.

- Gdy zrobiliśmy krok wstecz, to zrozumieliśmy, gdzie mamy braki i co powinniśmy nadrobić. Ciężko pracowaliśmy nad poprawą bolidu i teraz kontynuujemy tę pracę. Dopiero podczas zimowych testów przekonamy się, czy odblokowaliśmy potencjał tkwiący w samochodzie. Jednak rozpoczynamy sezon z 0,5 s straty względem Red Bulla i Ferrari. Trudno będzie nam ich dogonić - powiedział Wolff w rozmowie z motorsport.com.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: tak Cristiano Ronaldo cieszył się z bramki kolegów. Nagranie obiegło sieć

- Jesteśmy zdeterminowani, aby tego dokonać. Jednak nasze oczekiwania względem sezonu 2023 muszą pozostać bardzo realistyczne - dodał szef Mercedesa.

W zeszłym sezonie minęło kilka miesięcy, zanim Mercedes rozwiązał problem z podskakiwaniem modelu W13. W tym okresie zespół nie był w stanie się skupić nad przyspieszeniem samochodu, bo musiał rozwiązać jego główną bolączkę. Gruntowny pakiet poprawek pojawił się dopiero późną jesienią 2022 roku.

Wolff ma nadzieję, że sezon 2023 rozpocznie się lepiej dla jego ekipy i Mercedes będzie w stanie chociaż wmieszać się w walkę z Ferrari i Red Bullem. Przed rokiem to nie było możliwe. - Chcielibyśmy być częścią rywalizacji w samej czołówce. Jednak nie bierzemy tego za pewnik. Równie dobrze może się okazać, że mamy taką samą stratę do rywali jak pod koniec ubiegłego sezonu - podsumował.

Czytaj także:
Williams zwiąże się z gigantem paliwowym? Firma zapowiada ważny komunikat
Wszystko jasne ws. Hamiltona? Wyciekły szczegóły nowej umowy

Komentarze (6)
avatar
AntyOne_Shoot
20.01.2023
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Matka łopaty też musiała podjąć decyzję, czy dalej chować upośledzone dziecko czy się go pozbyć.. odpowiedź jest znana. 
avatar
CR8
20.01.2023
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Niestety dla łopaty, kolejny rok minie ze spuszczoną głową przy obiedzie.. smutek i płacz będzie po kolejnym sezonie pełnym kompromitacji pseudo mistrza hamstera :) 
avatar
CR8
20.01.2023
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Tańczący z łopatą vel mięgwa.. Oszustem był lekarz mówiąc twojej matce przy porodzie, że będziesz zdrowy. 
avatar
David_F1_fan
18.01.2023
Zgłoś do moderacji
1
3
Odpowiedz
Vijderst dobrze tam komuś pytę musisz szarpać, skoro wszystkie komentarze znikają. Nawet te w których nie cisnę Cię jak bura suke. Martwię się tylko czy Twoja psychika to zniesie ;-) 
avatar
Asdfasd
18.01.2023
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
No faktycznie rozwiązali problem podskakiwania. Załatwili sobie w FIA zmianę przepisów i zmusili innych do zmian w zawieszeniu aut. Kiedyś zespoły miały jaja i potrafiły zbojkotować wyścigi po Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.