Szybko zastąpili Orlen. Alfa Romeo ogłosiła zmiany

O poranku Orlen ogłosił zakończenie współpracy z Alfą Romeo w F1 i nawiązanie partnerstwa z Alpha Tauri. W tym samym czasie Szwajcarzy przedstawili nowego sponsora tytularnego. Została nim firma Stake.

Katarzyna Łapczyńska
Katarzyna Łapczyńska
Alfa Romeo ogłosiła nowego sponsora Materiały prasowe / Alfa Romeo / Na zdjęciu: Alfa Romeo ogłosiła nowego sponsora
Orlen przez trzy lata był sponsorem tytularnym Alfy Romeo w Formule 1, co wiązało się z obecnością Roberta Kubicy w zespole w roli rezerwowego. Po sezonie 2022 kontrakt sponsorski wygasł i nie został przedłużony, a w piątek gigant paliwowy z Płocka ogłosił nawiązanie współpracy z Alpha Tauri. W tym samym czasie Alfa Romeo ogłosiła nowego partnera tytularnego.

Na nawiązanie współpracy z ekipą z Hinwil zdecydowała się firma Stake. Wraz z komunikatem prasowym, Alfa Romeo usunęła logotypy Orlenu ze swojej strony internetowej i mediów społecznościowych. Nowy sponsor tytularny szwajcarskiego zespołu F1 działa na rynku lifestylowym.

"Wiele branż biznesowych jest zgrupowanych pod marką Stake i razem tworzą one jeden z najbardziej wszechstronnych pakietów rozrywkowych na świecie. To sprawia, że Stake jest jedną z najświeższych i najbardziej ambitnych marek na świecie" - tak nowego sponsora przedstawiła Alfa Romeo.

Z informacji WP SportoweFakty wynika, że Stake zaoferowało Alfie Romeo znacznie lepsze warunki finansowe za obecność w nazwie zespołu F1. Dlatego też Orlen musiałby znacząco poprawić swoją ofertę, aby zachować dotychczasowy status partnerski. W tej sytuacji postanowiono zmienić ekipę i przenieść się do Alpha Tauri. W przypadku stajni z Faenzy polski koncern otrzymał dość znaczącą ekspozycję logotypów za mniejszą kwotę od tej, jakiej żądała Alfa Romeo.

ZOBACZ WIDEO: Mróz, wichura, a on wspinał się w takim stroju. Hit sieci!

Stake jest młodą firmą, założoną w roku 2017, przez grupę przedsiębiorców z branży technologicznej i bukmacherskiej. Poprzez inwestycję w F1 chce ona zwiększyć swoją rozpoznawalność i ambitnie wejść w świat motorsportu, w którym dotąd nie była obecna.

Co ważne, podpisana umowa ma charakter wieloletni. Dla Szwajcarów to kluczowa wiadomość, bo sezon 2023 jest ostatnim, w którym Alfa Romeo gości w nazwie ekipy z Hinwil. Włoski producent dotąd płacił ok. 30-35 mln dolarów za to, by Sauber rywalizował w F1 jako Alfa Romeo. Gdy z końcem roku marka motoryzacyjna z Mediolanu opuści ekipę, fundusze Stake pozwolą zasypać dziurę budżetową powstałą w Hinwil.

Stake jest też partnerem piosenkarza Drake'a, klubu piłkarskiego Everton, UFC, byłego piłkarza Sergio Aguero i wielu innych sportowców.

- Witamy Stake jako nowego partnera tytularnego zespołu. Dla nas oznacza to początek nowej ery. Formuła 1 odnotowała ogromny wzrost zainteresowania w ciągu ostatnich kilku lat, a pojawienie się takich marek jak Stake jest dowodem na to, że możemy zagwarantować ogromną ekspozycję marki - powiedział Alessandro Alunni Bravi, dyrektor zarządzający Saubera i przedstawiciel zespołu F1.

Katarzyna Łapczyńska, WP SportoweFakty

Czytaj także:
Wszystko jasne ws. Orlenu i Kubicy w F1. Mamy oficjalny komunikat
Robert Kubica kończy karierę w F1. To była świadoma decyzja

Który z zespołów osiągnie lepsze wyniki w sezonie 2023?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×