Ford coraz bliżej F1. "Wymaga to rozważenia"

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Ford i Red Bull współpracują już w rajdach WRC
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Ford i Red Bull współpracują już w rajdach WRC

Ford to jedna z firm poważnie zainteresowanych F1. Amerykanie mają prowadzić rozmowy z Red Bullem, które mogą zaowocować wejściem do stawki w roku 2026. - Formuła 1 znajduje się w świetnym momencie - komentuje Mark Rushbrook, szef Forda.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że Ford prowadzi zaawansowane rozmowy z Red Bull Racing, które mogą zaowocować wejściem Amerykanów do Formuły 1 w roku 2026. Firma miałaby wesprzeć "czerwone byki" przy konstrukcji nowego silnika F1. Zawiązanie sojuszu mogłoby zostać ogłoszone jeszcze przed startem sezonu 2023.

Ford milczy ws. ewentualnej współpracy z Red Bullem, ale kierownictwo amerykańskiej firmy przyznało, że ogromny wzrost popularności F1 sprawia, że królowa motorsportu jest dla niej niezwykle atrakcyjna. - Jest bardzo mocna, świetnie się rozwija i to nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale na całym świecie - powiedział motorsport.com Mark Rusbrook, szef Ford Performance.

- Szefowie F1 stworzyli świetne wyścigi. To szczyt najwyższej rywalizacji, a do tego udało im się dotrzeć do nowego grona kibiców m.in. dzięki serialowi "Drive to Survive". Jako firma szukamy innowacji, transferu technologii, możliwości uczenia się, ale też względów marketingowych. Z tego powodu obecność w F1 na pewno wymaga rozważenia - dodał.

ZOBACZ WIDEO: Fernando Santos nowym selekcjonerem! Duże zmiany w reprezentacji Polski? - Z Pierwszej Piłki #27 [CAŁOŚĆ]

Ford w przeszłości był zaangażowany w F1 - posiadał zespół Jaguara w latach 2000-2004. Następnie produkował silniki pod marką Cosworth, ale na pewnym etapie zrezygnował z królowej motorsportu i skupił się na rajdach samochodowych WRC.

Od sezonu 2026 w F1 będziemy mieć nie tylko nowe silniki, ale też zrównoważone paliwo, które nie będzie generować dwutlenku węgla. To czynnik, który stanowi motywację dla producentów motoryzacyjnych. Z tego też powodu obecność w mistrzostwach zapowiedziało Audi, a chęć dołączenia do f1 zgłosił też Cadillac.

- Zrównoważone paliwo jest czymś, co nas interesuje, ale mamy z nim do czynienia w innych seriach. WRC ma je od zeszłego roku. Dla nas to była świetna okazja do nauki. Sprzedajemy samochody na różnych rynkach. Na jednych szybciej mamy do czynienia z przejściem w kierunku pojazdów elektrycznych, na innych trwa to wolniej. Chcemy być zrównoważeni jako firma i wspieramy wszystkie wysiłki w tym zakresie - podsumował Rushbrook.

Czytaj także:
Wiadomość ws. Orlenu gruchnęła rano. Jest komentarz Daniela Obajtka
Wszystko jasne ws. Orlenu i Kubicy w F1. Mamy oficjalny komunikat

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.