"Toksyczne środowisko". Ostra krytyka Red Bulla w F1

Materiały prasowe / Red Bull / McLaren / Na zdjęciu: bolid Maxa Verstappena, w kółku Zak Brown
Materiały prasowe / Red Bull / McLaren / Na zdjęciu: bolid Maxa Verstappena, w kółku Zak Brown

Niedawno Zak Brown zasugerował, że wkrótce będziemy świadkami rozpadu Red Bull Racing, bo pracownicy "czerwonych byków" mają rozsyłać swoje CV do innych ekip F1. Teraz szef McLarena poszedł o krok dalej w swojej krytyce.

Red Bull Racing jest obecnie najlepszym zespołem Formuły 1, ale też dopadają go wewnętrzne kryzysy. Na początku roku Christian Horner został oskarżony o "niewłaściwe zachowanie" względem jednej z pracownic. Po kilkutygodniowym śledztwie zarzuty oddalono, ale nieoficjalnie wiadomo, że był to element walki o władzę. Za chęcią odwołania szefa zespołu miał stać Helmut Marko.

Wewnętrzne tarcia doprowadziły do odejścia Adriana Neweya. Brytyjczyk, uważany przez wielu za najlepszego inżyniera w historii F1, po 18 latach postanowił zmienić otoczenie. Gdy w maju sprawa wyszła na jaw, Zak Brown zapowiadał rozpad Red Bulla. - Po padoku krążą CV wielu pracowników - mówił.

W najnowszej rozmowie w podcaście "Bloomberg Hot Pursuit" szef McLarena poszedł o krok dalej. - Red Bull to obecnie dość toksyczne środowisko. Nadal będą działy się różne rzeczy. Odejście Neweya to symbol. Myślę, że wiele osób trafiło do tego zespołu, by móc z nim współpracować. Mówiłem już, że po padoku krążą CV. To dzieje się cały czas - powiedział Brown.

ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica zaprasza na ORLEN 80. Rajd Polski. To będzie sportowe święto

Zdaniem Amerykanina, Red Bull zapłaci też wysoką cenę za to, że nie wyjaśnił do końca sprawy Hornera. Chociaż oficjalne śledztwo wykazało, że Brytyjczyk nie złamał prawa, to po padoku F1 zaczęły krążyć opinie, że jego zachowanie miało cechy mobbingu, a nawet molestowania.

- Widać, że poziom dyskomfortu wśród pracowników Red Bulla wzrósł. Wierzę też, że w przyszłości będzie im trudniej pozyskać sponsorów, bo firmy patrzą na takie sprawy. To trudna sytuacja dla nich - dodał Brown.

Szef McLarena nie wyklucza, że w następstwie wydarzeń z ostatnich miesięcy Red Bull straci Maxa Verstappena. - Ten dramat dotyczy też jego. Zostanie czy odejdzie? Ma ważny kontrakt, ale jego ojciec dość otwarcie mówi o tych rozterkach. Red Bull to świetny zespół, ale mocno zdestabilizowany. Widać to po odejściu Neweya, ale też nie należy ich spisywać na straty. Są mocni, ale już nie tak jak kiedyś - podsumował.

Słowa Browna nie są zaskoczeniem i mogą być próbą destabilizacji Red Bulla. W ostatnich tygodniach to właśnie McLaren wyrósł na drugą siłę w F1 i zaczął doganiać "czerwone byki".

Czytaj także:
- "Prawo jazdy jest pozwoleniem na broń". Zatrważające statystyki z polskich dróg
- Polski milioner sprząta Tatry. Wszystko przez znajomych z Emiratów

Komentarze (4)
avatar
Tańczący z łopatą_życiowy przegryw
14.06.2024
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Łopata wszyscy wiedzą chory zyyyeeebie, że gardener to twoje kolejne konto do spamowania. 
avatar
Rekah
14.06.2024
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Takie rzeczy czują również kibice dlatego, dodowdem tego nestor masa hejtu na RB i Verstapena wylewającą się właściwie wszędzie. Szkoda ale taka jest właśnie cena strategii po trupach do celu 
avatar
Tańczący z łopatą
12.06.2024
Zgłoś do moderacji
3
3
Odpowiedz
Uszy do góry serze, moja ty rozczochrana i wykolczykowana, wytatuowana! Dajesz w wyścigu i nie popuszczasz gazu! 
avatar
Tańczący z łopatą
12.06.2024
Zgłoś do moderacji
3
3
Odpowiedz
Dajcie sera do mclarena! Może tam dadzą mu bolid w którym pokaże swój skill? 

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.