Amerykanie zapłacą 450 mln dolarów. "To za mało"

Materiały prasowe / Pixabay / Olya Adamovich / Na zdjęciu: samochód Cadillaca
Materiały prasowe / Pixabay / Olya Adamovich / Na zdjęciu: samochód Cadillaca

W roku 2026 amerykański Cadillac dołączy do F1, a stawka zostanie poszerzona o dodatkowy zespół. Firma należąca do General Motors zapłaci 450 mln dolarów wpisowego, które trafi do już funkcjonujących ekip. Mercedes narzeka, że to za mało.

Toto Wolff wyraził swoje niezadowolenie z powodu proponowanej opłaty startowej w wysokości 450 mln dolarów, jaką Cadillac miałby uiścić za dołączenie do Formuły 1 w przyszłym roku. Według szefa Mercedesa, wspomniana kwota nie pokrywa strat, jakie poniosą zespoły w wyniku podzielenia nagród finansowych na większą liczbę uczestników.

Wpisowe miałoby być podzielone między obecne dziesięć zespołów F1, aby zrekompensować im zmniejszenie nagród pieniężnych, które wyniknie z poszerzenia królowej motorsportu. Wolff uważa jednak, że to "za mało". - W pierwszej kolejności tracimy. Nie wiemy, ile Cadillac zainwestuje w Formułę 1 - powiedział w rozmowie z "Auto Motor und Sport".

Austriak podkreślił, że ostateczne korzyści z wprowadzenia nowego zespołu będą zależały od tego, co wniesie on do sportu. - Tylko czas pokaże, jaką wartość zyska nasz sport dzięki jedenastemu uczestnikowi. Jeśli wartość F1 wzrośnie, wszyscy na tym skorzystają. Jednak jeszcze tego nie wiemy. Nikt nie rozmawiał ze mną o dokładnych planach Cadillaka - dodał szef Mercedesa.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: śmiać się czy płakać? Tak gra w piłkę gwiazdor MMA

- Jeśli Cadillac wejdzie teraz jako zespół fabryczny i zainwestuje odpowiedni budżet marketingowy w Formułę 1, będzie to cenny dodatek do sportu - podkreślił Wolff.

Jednak Austriak zaznaczył, że Formuła 1 przynosi spore zyski dla Mercedesa. Dlatego powiększenie mistrzostw jest finansowym ciosem dla ekipy z Brackley. - Osiągamy solidny zysk. Nasza marża zysku wynosi od 30 do 35 proc. przed opodatkowaniem. To nawet kompensuje nasze wydatki na silniki - zdradził.

Słowa Wolffa są dowodem na to, że stare powiedzenie o tym, że Formuła 1 to tylko studnia bez dna, są już przeszłością. Królowa motorsportu nigdy nie była tak zdrowa finansowo jak obecnie. Szef Mercedesa podkreślił jednak, że mimo wysokich zysków, wciąż istnieje przestrzeń na rozwój i dodanie kilku nowych zespołów do stawki może być korzystne zarówno finansowo, jak i pod względem zainteresowania widzów.

Niektórzy komentatorzy zwracają uwagę, że obawy Wolffa mogą wynikać z potencjalnego spadku wartości zespołów. Jeśli do F1 dołączy dwunasta ekipa, pojawi się więcej opcji zmiany właściciela, a to z kolei obniży ceny. Wolff, jako były bankier, doskonale rozumie te mechanizmy i stara się maksymalizować zyski w obecnej sytuacji.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.