To będzie rok Ferrari? Zaskakujące doniesienia z F1

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc za kierownicą SF-25
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc za kierownicą SF-25

W środę Ferrari po raz pierwszy przetestowało model SF-25 na torze. Jako pierwszy za kierownicą tegorocznej maszyny zasiadł Charles Leclerc. Monakijczyk na torze Fiorano był niemal tak samo szybki jak przed laty Michael Schumacher.

W tym artykule dowiesz się o:

Ferrari ma spore oczekiwania w związku z modelem SF-25. Jego ubiegłoroczny poprzednik okazał się dość udaną konstrukcją, a zespół z Maranello zmagania w Formule 1 zakończył na drugim miejscu wśród konstruktorów. Włosi o włos przegrali rywalizację z McLarenem o mistrzostwo. Rok 2025 ma przynieść szarżę zasłużonej stajni na tytuł - w obu klasyfikacjach.

Pierwszy test SF-25 wypadł nad wyraz okazale. Podczas tzw. dnia filmowego jako pierwszy zasiadł w nim Charles Leclerc, który jedno okrążenie toru Fiorano miał pokonać w czasie 56,06 s. Taką informację przekazał w mediach społecznościowych dziennikarz Paolo Cicarone.

Oznacza to, że Monakijczyk był bliski tego, aby pobić rekord toru należący do Michaela Schumachera. Legendarny Niemiec w 2004 roku ustanowił na prywatnym obiekcie Ferrari czas 55,999 s. Dokonał tego za kierownicą modelu F2004, jednej z najlepszych konstrukcji F1 z tamtego okresu, która pozwoliła "Schumiemu" po raz siódmy w karierze zostać mistrzem świata.

ZOBACZ WIDEO: Artur Siódmiak dziś jest legendą. "Wychowałem się na blokowisku"

- Nie było żadnych negatywnych niespodzianek - tak pierwsze jazdy za kierownicą modelu SF-25 skomentował Leclerc przed kamerami Sky Italia.

Z ustaleń włoskich dziennikarzy wynika, że model SF-25 w symulatorze jest ok. 0,4 s szybszy od poprzednika, co bez wątpienia byłoby dobrą wiadomością dla Ferrari. "To dużo w świecie, w którym liczą się tysięczne sekund" - napisała "Corriere della Sera", choć należy pamiętać, że dane z wirtualnego symulatora nie zawsze przekładają się na wyniki na torze.

Analiza pierwszych zdjęć wskazuje, że przednie skrzydło i nos bolidu nie zmieniły się na znacząco względem SF-24. Nowe jest natomiast przednie zawieszenie. - Osiągnęliśmy limit w ramach starej koncepcji zawieszenia, dlatego aby zapewnić sobie większą możliwość rozwoju, postawiliśmy na rozwiązanie typu pullrod - zdradził Loic Serra, dyrektor techniczny Ferrari.

Wzrost tempa Ferrari nie oznacza równocześnie, że ekipa zgarnie tytuł mistrzowski w cuglach. Konkurencja spod znaku McLarena i Red Bull Racing też poprawiła swoje bolidy, a pierwszy z wymienionych zespołów zdecydował się na "agresywne" zmiany przed sezonem 2025. Czas pokaże, która ze stajni obrała właściwą ścieżkę.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.