Kluczem do sukcesu będzie odpowiednie zarządzanie oponami - komentarze po treningach

W pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Hiszpanii najlepszy okazał się Fernando Alonso. Z kolei drugi trening wygrał kierowca McLarena, Jenson Button. Wszyscy zawodnicy podkreślają, że na torze w Barcelonie ważne znaczenie będzie mieć właściwe zarządzanie ogumieniem.

Kamui Kobayashi (Sauber): To był niezwykle udany dzień dla naszego teamu. Według mnie moje najlepsze okrążenie na miękkim ogumieniu mogło być lepsze, ale mimo wszystko bardzo dużo z nich wyciągnąłem. W trakcie długich przejazdów wyglądamy dobrze na obu mieszankach. Do czasu kwalifikacji postaramy się poprawić balans. Udało nam się bezproblemowo zakończyć oba treningi. Oby tak było również w sobotę.

Kimi Raikkonen 
(Lotus): Na szczęście nie dopadły nas żadne problemy z bolidem i wszystko zagrało jak powinno. Sprawdzaliśmy przednie skrzydło, ale w trakcie jazdy ciężko ocenić czy sprawia jakieś różnice. Tym zajmą się nasi inżynierowie, którzy teraz będą analizować dane. W trakcie jazdy na torze czułem się bardzo komfortowo i nasza praca na Mugello przyniosła oczekiwane efekty. Teraz sprawdzimy, jak radzili sobie nasi rywale. Ważne będą kwalifikacje, gdzie tak naprawdę zaczyna się poważna jazda. Byliśmy jak na razie tutaj bardzo szybcy i nic nie wskazuje, żeby mogło to się zmienić w sobotę.

Jenson Button (McLaren): To były dobre treningi dla naszego zespołu. Staraliśmy się bardzo poznać pracę ogumienia na tym torze. Nadal nie do końca rozpracowaliśmy pracę twardej mieszanki, ale wiemy już, że bolid spisuje się naprawdę dobrze na miękkich oponach. Dla mnie był to udany dzień. Trochę gorzej tym razem wypadł Lewis. Staraliśmy się znaleźć najlepsze ustawienia i wygląda, że wszystko już jest dobrze i mamy odpowiednio szybkie tempo. Trochę walczymy jeszcze z balansem, bo trudno było nam dziś naleźć najlepsze ustawienie. Myślę, że w sobotę sobie z tym poradzimy.

Fernando Alonso (Ferrari): Cieszę się, że znów mogę jeździć przed własną publicznością. Mogę naprawdę poczuć doping kibiców, którzy też są fanami Ferrari. Mieliśmy napięty program testowy. Chcieliśmy wypróbować wiele różnych rzeczy. Na razie moje pierwsze odczucia są pozytywne. Wiele części poprawnie zadziałało. Staraliśmy się dostosować ustawienia bolidu do panujących tutaj warunków, które różnią się przecież od tych, które zastaliśmy tu podczas zimowych testów. Jesteśmy zadowoleni z wyników, ale wiemy, że przed nami jeszcze sporo pracy. Jeżeli chodzi o ogumienie, to lepsza wydaje się być miękka mieszanka, która jest szybsza.

Nico Rosberg (Mercedes GP): Generalnie w pełni wykonaliśmy nasz plan i jesteśmy zadowoleni z obu treningów. Mamy wciąż kilka znaków zapytania po obu sesjach. Nasze wątpliwości powinny jednak zniknąć po sobotnim treningu. Ważne będzie tutaj zarządzanie oponami. Kluczem do sukcesu okaże się dobre ich wykorzystanie. Teraz przed nami ciężka noc. Będziemy analizować dane i postaramy poszukać odpowiednie ustawienia na kwalifikacje i wyścig.

Michael Schumacher (Mercedes GP): Obie sesje treningowe uświadomiły nas, że testy na Mugello były bardzo ważne. Jestem zadowolony z tego, że była okazja do sprawdzenia swoich bolidów. Dziś tor był dość śliski, ale to było do przewidzenia. Nasze nastawienie jest pozytywne. Wiele nauczyliśmy się w trakcie tych obu sesji treningowych. Teraz analizujemy dane, by jeszcze lepiej przygotować się do ostatniego treningu i kwalifikacji.

Sebastian Vettel (Red Bull Racing): Nie było źle podczas obu treningów, ale jest jeszcze wiele do zrobienia. Sprawdzaliśmy kilka nowych części, co na pewno nie jest dla nikogo nowością w Barcelonie. Możemy być zadowoleni. Udało się pokonać sporo okrążeń i zrealizowaliśmy nasz program. Dużą rolę odgrywał wiatr, który sprawiał, że niektóre samochody wyjeżdżały poza tor. W sumie jest tutaj bardzo podobnie, jak rok temu. W wyścigu czeka nas sporo postojów.

Mark Webber (Red Bull Racing): Nie było łatwo znaleźć tutaj odpowiedni balans. W końcówce popołudniowego treningu wiedzieliśmy już czego nam brakuje, aby wykonać perfekcyjne okrążenie. Teraz będziemy pracować nad krótkimi przejazdami. Sprawdzaliśmy nowe elementy i zobaczymy jak one się spiszą w sobotę. Nie jesteśmy pewni ile będziemy potrzebować pit stopów w niedzielę, ale będzie ich sporo. Na miękkim ogumieniu jeździ się na pewno dużo szybciej.

Źródło artykułu: