Na Hungaroring pod Budapesztem Pirelli przywozi pośrednie opony P Zero "białe" i miękkie P Zero "żółte". Jest to taka sama nominacja co rok temu, ale tegoroczne mieszanki są bardziej miękkie i w ślad za tym idzie wzrost osiągów. Zmianie uległa konstrukcja opon: strukturę z sezonu 2012 połączono z mieszankami z sezonu 2013. Z powodzeniem przetestowano je na Silverstone, gdzie w zeszłym tygodniu zespoły zebrały bardzo dużo danych na przyszłość. Z reguły na Hungaroringu panują gorące i słoneczne warunki, co zwiększa pracę opon. Jednak prędkości na tym krętym i wolnym torze są niskie - ma to wpływ na schemat zużycia i degradacji. Deszcz nie jest tu nieznany, więc Pirelli przywiezie także przejściowe opony Cinturato "zielone" i deszczowe Cinturato "niebieskie".
Paul Hembery: Węgry to pierwszy wyścig, w którym zastosujemy najnowszą specyfikację naszych opon P Zero, składających się z zeszłorocznej konstrukcji i tegorocznych mieszanek. To ogumienie było sprawdzane przez zespoły na Silverstone podczas testów dla młodych kierowców i ekipy mogły wykorzystać te jazdy do dostrojenia ustawień samochodów do wymagań nowych opon. Teraz po raz pierwszy te opony zostaną wykorzystane w rywalizacji. Na Hungaroringu kwalifikacje mają duże znaczenie, więc ważne będzie wykonanie odpowiedniej pracy podczas treningów. Wyprzedzanie nie jest tutaj łatwe, więc zespoły będą się starały wykorzystać strategię do zyskania pozycji na torze. Dobór pośrednich i miękkich opon powinien zapewnić wiele możliwości taktycznych, dobieranych w oparciu o dane z przejazdów treningowych z różną ilością paliwa. Temperatura na Węgrzech może być bardzo wysoka i to kolejny czynnik, który będzie miał wpływ na poziom zużycia i degradacji. Trakcja i hamowanie to dwa krytyczne obszary pracy opon na Węgrzech - przy doborze ustawień ekipy będą kładły nacisk na te aspekty. Przy dość niskim poziomie energii działającej w osi poprzecznej, decydująca będzie forma opon, a nie wytrzymałość. Na tym zostanie oparta podstawa taktyki - zespoły będą dbać o utrzymanie ogumienia w optymalnym przedziale pracy przez jak najdłuższy czas. Nasze najnowsze opony powinny im w tym pomóc.
CHARAKTERYSTYKA TORU POD KĄTEM OPON:[list]
[/list]
UWAGI TECHNICZNE:[list]
[/list]