Pirelli: Różnica między mieszankami to jedna sekunda

Lewis Hamilton z Mercedesa uzyskał najlepszy dotychczasowy czas weekendu podczas Grand Prix Korei, dzięki rezultatowi z drugiej sesji treningowej, uzyskanemu na super miękkich oponach Pirelli.

Mieszanka P Zero "czerwona" została wybrana razem z pośrednim ogumieniem P Zero "białym" i jest to dokładnie taka sama kombinacja jak przed dwoma tygodniami w Singapurze.

Lewis Hamilton był najszybszy w obu treningach na torze Yeongam. Uzyskał najlepszy rezultat także w pierwszej sesji, na oponach P Zero "białych" - pracując nad ustawieniami na wyścig. Jednak to popołudniowy rezultat - 1.38,673 był lepszy niż wyniki pozostałych kierowców. Hamilton uzyskał ten wynik w połowie drugiego treningu, a drugi czas wykręcił Sebastian Vettel z Red Bulla, także korzystając z super miękkiej mieszanki.

Obie sesje odbyły się w ciepłych i suchych warunkach, przy temperaturze powietrza sięgającej 24 stopni. Na resztę weekendu zapowiadane są bardziej zmienne warunki, a niedzielny wyścig może odbywać się na mokrej nawierzchni.

Paul Hembery (dyrektor Pirelli Motorsport): Po Singapurze zespoły mają już dość dużo danych na temat pośredniej i supermiękkiej mieszanki, ale ten tor ma zupełnie inną charakterystykę. Większe są tutaj zwłaszcza siły działające w osi poprzecznej, dlatego przy ustalaniu strategii bardzo ważna jest precyzyjna ocena zużycia i degradacji przy różnym obciążeniu paliwem. Na początku porannej sesji nawierzchnia była jeszcze bardzo "zielona", ale spodziewaliśmy się tego i tor robił się coraz szybszy w miarę odkładania gumy. Mimo niskiego poziomu przyczepności zespoły nie miały problemów z ziarnieniem opon i ogólnie rzecz biorąc obyło się bez większych niespodzianek. Dzięki temu wszystkie ekipy mogły realizować zaplanowane programy. Obecnie różnica między obiema mieszankami wynosi mniej więcej jedną sekundę na okrążeniu, chociaż jutro powinna się nieco zmniejszyć. Zespoły mają więc szerokie możliwości w zakresie strategii, ale największy znak zapytania towarzyszy pogodzie i neutralizacjom. Na resztę weekendu prognoza jest niepewna, a do tego dochodzi dość wysokie ryzyko interwencji samochodu bezpieczeństwa, co może całkowicie zmienić obraz wyścigu. W zmiennych warunkach zawsze jest ważne, żeby mieć jak najwięcej informacji i dlatego praca wykonywana podczas treningów jest tak istotna.

Komentarze (0)