Testy Bahrajn: Więcej pracy z oponami Pirelli

Druga czterodniowa sesja testowa w tym roku odbędzie się od środy do soboty w Bahrajnie: na tym samym torze, na którym pod koniec miesiąca zorganizowana zostanie trzecia i ostatnia sesja.

Andrzej Prochota
Andrzej Prochota

Cieplejsze warunki, z temperaturą powietrza na poziomie 20 stopni Celsjusza i powyżej, będą stanowiły kontrast w porównaniu z pogodą podczas pierwszych tegorocznych jazd w Jerez, którym towarzyszyły niskie temperatury oraz deszcz.

W Bahrajnie będą obecne wszystkie zespoły. Praca będzie skupiona na dalszej optymalizacji współpracy pomiędzy radykalnymi nowymi samochodami - z turbodoładowanymi silnikami o pojemności 1,6 litra oraz zaawansowanymi systemami odzyskiwania energii oraz najnowszą generacją opon Pirelli, które w tym roku mają nowe mieszanki i nową konstrukcję.

Tor Sakhir w Bahrajnie składa się ze zróżnicowanych zakrętów, w których pojawiają się duże obciążenia wzdłużne. Możliwość sprawdzenia większości aspektów zachowania ogumienia sprawia, że to idealne miejsce do testów.

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: W pierwszej tegorocznej sesji testowej w Jerez najważniejsze było oswojenie się zespołów z nowym regulaminem technicznym. Nie przejechano wielu kilometrów, a praca z ogumieniem nie była priorytetem. Do tego zimowe warunki w Europie - nawet na południu Hiszpanii nie są reprezentatywne dla warunków, z którymi będziemy mieli do czynienia przez cały sezon, podczas wyścigów. Po Bahrajnie spodziewamy się lepszej pogody i większych przebiegów, co umożliwi nam oraz zespołom zebranie większej ilości danych oraz informacji na temat opon.

TESTY W PUNKTACH:

  • W tym roku zespoły mogą podczas testów skorzystać ze 135 zestawów opon - wliczając w to testy zimowe oraz te w trakcie sezonu. Maksymalny przydział na trzy zimowe sesje to 85 zestawów: 25 na Jerez i po 30 na dwie kolejne sesje w Bahrajnie.
  • Podczas testów w Jerez zespoły będą miały do dyspozycji trzy rodzaje slicków: twarde, pośrednie oraz miękkie. Ponadto skorzystają też ze specjalnej "zimowej" wersji mieszanki twardej, która została stworzona przez Pirelli z myślą o szybkim dogrzewaniu w niskich temperaturach. Zespoły poprosiły o przywiezienie do Bahrajnu tych opon, opracowanych z myślą o jazdach w Jerez, aby ocenić ich zachowanie w wyższych temperaturach. "Zimową" wersję można rozpoznać po braku oznaczeń na ściankach, podczas gdy "standardowe" twarde opony mają pomarańczowe oznaczenia.
  • Pirelli przywozi także dodatkowy zestaw ogumienia z pośredniej mieszanki dla każdego zespołu. Konstrukcja i mieszanka będzie w specyfikacji 2014, ale będą to opony "prototypowe": przygotowane z myślą o sprawdzeniu zachowania ogumienia bez koców grzewczych, których użycie zostanie zakazane od sezonu 2015.
  • Spośród 30 zestawów przysługujących każdemu zespołowi, Pirelli przywozi 22 komplety opon slick (twardych, "zimowych" twardych, pośrednich oraz miękkich) w specyfikacji wybranej w porozumieniu z zespołami. Pozostałe osiem zestawów każda ekipa może wybrać indywidualnie, dopasowując swój przydział do indywidualnego planu testów.
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×