Testy Formuły 1 statystycznie - Bahrajn (2)

W miniony weekend zakończyła się trzecia i ostatnia tura przedsezonowych testów Formuły 1. Kolejnym przystankiem dla kierowców będzie Australia i tor Albert Park w Melbourne.

Rafał Lichowicz
Rafał Lichowicz

W ostatnim oficjalnym teście przed inauguracją nowego sezonu, zespoły skupiły się głównie wykonaniu pełnych symulacji wyścigu. Udało się to większości ekip, przez co łączna liczba wszystkich okrążeń pokonanych przez kierowców, była większa o ponad tysiąc, w porównaniu do testów z ubiegłego tygodnia.

Sprawdzanie niezawodności nowych bolidów, szło w parze z wypracowaniem coraz lepszego tempa maszyn napędzanych turbodoładowaną jednostką V6. W trzecim i czwartym dniu testów dwójka kierowców była w stanie pobić rekord Nico Rosberga z pierwszej tury w Bahrajnie (1:33.283).

Szczególnie imponował rezultat uzyskany przez Felipe Massę. Bolidy Williamsa w poprzednim tygodniu zamykały pierwszą dziesiątkę klasyfikacji najlepszych czasów. Tym razem stajnia z Grove prezentowała tempo na miarę uchodzącego za głównego faworyta Mercedesa.

Swoją szybkość stracił za to McLaren. Brytyjska stajnia z powodu licznych problemów technicznych nie mogła wykonać przebiegu zbliżonego do konkurencji. Dość powiedzieć, że Jenson Button był jednym z ledwie czterech kierowców, którzy nie wykonali przynajmniej stu prób pętli Sakhir.

Do tego niechlubnego grona należał również Sebastian Vettel. Mistrz świata poprawił co prawda swój wynik z poprzedniego tygodnia (78 okrążeń w stosunku do 72), ale kibice zdecydowanie częściej wspominać będą widok Niemca spychającego swój bolid do garażu. Red Bull Racing coraz głośniej powtarza, że pierwsze wyścigi sezonu będą bardziej walką o przetrwanie niż próbą zdobycia kolejnych podiów.

Ciekawie było również wśród najsłabszych teamów poprzedniego sezonu. Zespoły Caterham i Marussia nie zamykały żadnej z niżej przytoczonych klasyfikacji. Pierwsza z wymienionych ekip wydaje się posiadać najbardziej niezawodny bolid, pośród stajni korzystających z silników Renault. Z kolei Marussia była w stanie uzyskiwać solidne pomiary jednego okrążenia na poziomie Saubera.

Testy w Jerez 1. dzień ->
Testy w Jerez 2. dzień ->
Testy w Jerez 3. dzień ->
Testy w Jerez 4. dzień ->

Podsumowanie ilości przejechanych okrążeń w Bahrajnie:

Dzień Zespoły Kierowcy Okrążenia Rekord
1. 11 11 763 1:35.290
2. 11 11 868 1:35.570
3. 11 12 802 1:33.258
4. 11 12 874 1:33.278

Najlepsze czasy testów w Bahrajnie:

M. Kierowca Zespół Czas
1. Felipe Massa Williams 1:33.258
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:33.278
3. Nico Rosberg Mercedes 1:33.484
4. Valtteri Bottas Williams 1:33.987
5. Fernando Alonso Ferrari 1:34.280
6. Sergio Perez Force India 1:35.290
7. Kimi Raikkonen Ferrari 1:35.426
8. Nico Hulkenberg Force India 1:35.477
9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:35.701
10. Daniel Ricciardo Red Bull Racing 1:35.743
11. Kevin Magnussen McLaren 1:35.894
12 Daniił Kwiat Toro Rosso 1:36.113
13. Adrian Sutil Sauber 1:36.647
14. Max Chilton Marussia 1:36.835
15. Jenson Button McLaren 1:36.901
16. Jules Bianchi Marussia 1:37.087
17. Esteban Gutierrez Sauber 1:37.303
18. Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:37.468
19. Marcus Ericsson Caterham 1:38.083
20. Kamui Kobayashi Caterham 1:38.391
21. Romain Grosjean Lotus 1:39.302
22. Pastor Maldonado Lotus 1:40.599

Najwięcej okrążeń wg kierowców:

M. Kierowca Zespół Okrążenia
1. Valtteri Bottas Williams 235
2. Sergio Perez Force India 213
3. Felipe Massa Williams 202
4. Kevin Magnussen McLaren 197
5. Fernando Alonso Ferrari 196
6. Nico Rosberg Mercedes 192
7. Esteban Gutierrez Sauber 191
8. Nico Hulkenberg Force India 189
9. Adrian Sutil Sauber 181
10. Marcus Ericsson Caterham 172
11. Lewis Hamilton Mercedes 159
12. Jules Bianchi Marussia 153
13. Kimi Raikkonen Ferrari 141
14 Daniił Kwiat Toro Rosso 137
15. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 135
16. Kamui Kobayashi Caterham 125
17. Max Chilton Marussia 105
18. Daniel Ricciardo Red Bull Racing 105
19. Sebastian Vettel Red Bull Racing 78
20. Jenson Button McLaren 74
21. Romain Grosjean Lotus 64
22. Pastor Maldonado Lotus 62

Najwięcej okrążeń wg zespołów:

M. Zespół Okrążenia
1. Williams 437
2. Force India 402
3. Sauber 372
4. Mercedes 351
5. Ferrari 337
6. Caterham 297
7. Toro Rosso 272
8. McLaren 271
9. Marussia 258
10. Red Bull Racing 183
11. Lotus 126

Najwięcej okrążeń wg producentów silników:

M. Producent ilość zespołów Okrążenia
1. Mercedes 4 1461
2. Ferrari 3 967
3. Renault 4 878

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×