Red Bull grozi odejściem z Formuły 1

Właściciel Red Bulla, Dietrich Mateschitz ostrzegł, że jego firma nie jest bezgranicznie zaangażowana w Formułę 1. - Ten sport zmierza w stronę absurdu - uważa Mateschitz.

Austriacki miliarder Dietrich Mateschitz stwierdził, że Red Bull jest gotowy opuścić Formułę 1, jeśli ta dłużej nie będzie dawała firmie określonej wartości ekonomicznej.

- Pytanie jest nie tyle o to, czy ma to ekonomiczny sens, ale bardziej chodzi o wartości sportowe, wpływy polityczne i tym podobne. Mamy do czynienia z tym wszystkim, ale przynajmniej z naszej perspektywy, jest pewna granica, której nie mamy zamiaru przekraczać - oznajmił Mateschitz.

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

Założyciel Red Bulla nie ukrywa również swojej frustracji wobec rewolucji technicznej, jaka dokonała się w Formule 1 przed rozpoczęciem obecnego sezonu. Właściciel Red Bull Racing i Toro Rosso nie popiera "ekologicznego" kierunku królowej sportów motorowych.

- Formuła 1 była zawsze na szczycie sportów motorowych. Nie jesteśmy tam po to, aby ustanawiać nowe rekordy w zużyciu paliwa, rozmawiać szeptem podczas wyścigów i emocjonować się piskiem opon - przyznał Mateschitz.

Najbardziej utytułowany zespół ostatnich lat nie godzi się z nową erą w Formule 1
Najbardziej utytułowany zespół ostatnich lat nie godzi się z nową erą w Formule 1

- Uważam, że to absurdalne, iż jeździmy około sekundę wolniej niż w ubiegłym roku, a słabsza seria GP2, z budżetem na poziomie kilku procent naszego, jest prawie tak szybka jak F1 - dodał.

Mateschitz skomentował również krótko decyzję FIA, która zdyskwalifikowała Daniela Ricciardo z GP Australii, za przekroczenie dopuszczalnego chwilowego limitu przepływu paliwa.

- Czujniki pomiaru, jakie dostaliśmy od federacji, wskazywały niedokładne wartości już podczas zimowych testów. Jesteśmy w stanie udowodnić, że w Melbourne nie przekroczyliśmy limitu - zapewnił Austriak.

Komentarze (14)
avatar
tonysoprano
26.03.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
No prosze nie ma bolidu i skończyły się umiejętności pana mistrza to trzeba się szybka wycofać. Czy ferrari kiedykolwiek mówiło o wycofaniu się pomimo słabych wyników !!! 
avatar
Arteta
25.03.2014
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Byłaby wielka szkoda. Czego by nie mówić, historię F1 napisali. Mam nadzieję, że ich przygoda z F1 potrwa jeszcze kilka dobrych lat. 
avatar
x11x
24.03.2014
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Badrel
24.03.2014
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Szefostwo Ferrari płacze od kilku lat. Owszem, nie mówią o wycofaniu się, bo są w F1 od początku i dla nich to coś więcej, ale też wiecznie narzekają.
Nie dziwi mnie, że Mateschitz narzeka aku
Czytaj całość
avatar
fifijabol
24.03.2014
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Z jednej strony ma racje ale z drugiej jakoś reszta stawki nie płacze tak jak red bull. No panowie wy chcieliście sobie wykupić monopol na wygrywanie. Poprzednie sezony zdominowaliście i było w Czytaj całość

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.