Formuła 1: Szereg zmian przed sezonem 2015

Światowa Rada Sportów Motorowych potwierdziła wiele istotnych zmian w regulaminie przed kolejnym sezonem Formuły 1. Nowe przepisy mają uatrakcyjnić widowisko oraz ograniczyć koszty.

W tym artykule dowiesz się o:

Wśród zmian ratyfikowanych przez Światową Radę Sportów Motorowych znalazł się m.in. kontrowersyjny przepis o restarcie z pól startowych po okresie neutralizacji wyścigu. Od sezonu 2015 po zjeździe samochodu bezpieczeństwa, zawodnicy nie będą wznawiali wyścigu w formie startu lotnego, lecz ustawią się na polach startowych. Zasada ta będzie obowiązywać od drugiego okrążenia i nie później niż pięć okrążeń przed końcem wyścigu.
[ad=rectangle]
FIA wyraziła ponadto zgodę na montaż tytanowych płyt w podłogach bolidów, które będą wytwarzać snopy iskier przy kontakcie z asfaltem. Efektowniejsze staną się również same bolidy, gdyż w nowe przepisy techniczne skutecznie udaremnią budowę nieestetycznych nosów, jakie pojawiły się w tegorocznych modelach.

Światowa federacja zadbała również o interesy słabszych zespołów poprzez wprowadzenie przepisów, mających na celu ograniczenie kosztów. Przedsezonowe testy będą odbywać się wyłącznie w Europie. W 2015 roku będą to trzy sesje po cztery dni, a rok później zespoły będą miały tylko dwie tury testów.

Zmieni się również liczba testów w trakcie sezonu, które wróciły w tym roku do Formuły 1. W kolejnym sezonie odbędą się tylko dwie tury (w tym roku cztery) i połowa z nich zostanie przeznaczona dla młodych kierowców.

Ograniczona zostanie również ilość jednostek napędowych. Każdy kierowca będzie dysponował czterema silnikami na cały sezon, jeśli kalendarz na rok 2015 będzie liczyć mniej niż 20 wyścigów. W innym przypadku liczba ta zostanie zwiększona. Kompletna wymiana jednostki napędowej będzie zaś skutkować startem z ostatniego miejsca, a nie alei serwisowej, jak w chwili obecnej.

FIA postanowiła także ograniczyć czas pracy zespołów w tunelach aerodynamicznych z 80 do 65 godzin w tygodniu, a dodatkowo każda ekipa będzie mogła korzystać wyłącznie z jednej placówki w ciągu roku.

W trakcie weekendów Formuły 1 reguła parku zamkniętego będzie obowiązywać przed rozpoczęciem trzeciego treningu, a nie jak do tej pory od rozpoczęcia kwalifikacji. Piątkowa "godzina policyjna" dla mechaników zostanie wydłużona z 6 do 7 godzin w roku 2015, a w 2016 nawet do 8 godzin. Plany porzucenia koców grzewczych zostały natomiast odrzucone.

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

Komentarze (4)
tomlord
27.06.2014
Zgłoś do moderacji
5
0
Odpowiedz
Rezygnacja z lotnych startów po fazie SC jest fatalnym pomysłem. Rozumiem, że bardziej atrakcyjne jest ponowne rozpoczynanie wyścigu z pól startowych, ale wiąże się to też z większym ryzykiem. Czytaj całość