W GP Chin opony takie jak w Australii
Pirelli udaje się do Chin z pośrednimi i miękkimi oponami, taki sam dobór jak na otwarcie sezonu w Australii. Są to najbardziej uniwersalne mieszkanki w gamie włoskiej firmy.
GP Chin w ostatnich latach zasłynęło z ekscytujących zawodów, stojących pod znakiem strategii dotyczącej opon. Szybkie zakręty, gładka nawierzchnia i liczne możliwości wyprzedzania: pośrednie ogumienie P Zero "białe" oraz miękkie P Zero "żółte" powinno być dobrze dostosowane do warunków, które generalnie są dość umiarkowane.
- Pogoda w Chinach bywa dość nieprzewidywalna, ale ogólnie spodziewamy się wyraźnie niższych temperatur niż te, z którymi mieliśmy do czynienia w Malezji. W zeszłym roku warunki atmosferyczne w Chinach były dość stabilne, ale w poprzednich latach bywało różnie, więc to wprowadza nową, bardzo interesującą zmienną. W Szanghaju najmocniej obciążona jest lewa przednia opona, a wymagania związane z trakcją oznaczają także wiele pracy dla tylnych opon - powiedział Paul Hembery.- W Chinach kierowca spędza mniej więcej 80 procent okrążenia na skręcaniu, co wiąże się z niemal bezustannym obciążeniem opon. Częste przyspieszanie na wyjściach z zakrętów oznacza, że trzeba uważać na uślizg tylnych kół. Poziom docisku stosowany przez zespoły w Chinach jest generalnie średni, by umożliwić osiąganie optymalnych prędkości zarówno w zakrętach, jak i na prostych.
- Chłodniejsze warunki oznaczają, że w przypadku obu mieszanek może pojawić się ziarnienie, które przyspiesza zużycie oraz degradację zwłaszcza w przypadku przednich opon. Są one mocno obciążane w wielu zakrętach, w których ogumienie poddawane jest działaniu dużej energii - jak Zakręt 1, zataczający niemal pełne koło oraz w strefach mocnego hamowania, w których środek ciężkości przesuwa się w stronę przedniej osi samochodu.
- Pośrednia mieszanka P Zero "biała" pracuje w niskim zakresie temperatur, a miękka P Zero "żółta" w wysokim zakresie temperatur. Takie zestawienie zapewnia skuteczne działanie w szerokim wachlarzu warunków. To jeden z powodów, dla których ta kombinacja okazuje się taka skuteczna.
- W nachylonym Zakręcie 13, gdzie na samochód działa maksymalna siła docisku, pole kontaktu opony z nawierzchnią jest o wiele większe w porównaniu ze stojącym autem.
Przewidywana różnica w osiągach pomiędzy obiema mieszankami: 1,2-1,4 sekundy na okrążeniu.
Przewidywane warunki atmosferyczne podczas wyścigu: Temperatura 11-15 stopni Celsjusza, częściowe zachmurzenie, w dniu wyścigu szansa na deszcz wynosi 10%. Warunki mogą jednak się zmieniać.