To już trzeci wyścig z rzędu, na który nominowano miękkie opony P Zero "miękkie" oraz supermiękkie P Zero "czerwone". Wymagania stojące przed ogumieniem są relatywnie niskie: pętla składa się z dwóch prostych i dość wolnych zakrętów. W zeszłym roku GP Austrii wróciła do kalendarza po 11 latach przerwy i zespoły przy określaniu optymalnej strategii mogą teraz polegać na zgromadzonych w sezonie 2014 danych. Po Grand Prix Austrii, we wtorek i środę, odbędzie się ostatnia w tym sezonie dwudniowa sesja testowa.
[ad=rectangle]
- Austria kończy serię wyścigów w połowie sezonu, na które nominujemy miękkie i supermiękkie opony. Odbywają się one na dość zróżnicowanych torach. Tutaj strategia dotycząca ogumienia będzie w pewnym stopniu zależała od pogody: jeśli będzie gorąco, bardziej prawdopodobne będą dwa pit stopy, a w chłodniejszych warunkach strategia może ewoluować w stronę jednego zjazdu. O tej porze roku w Styrii nie jest wykluczony deszcz, o czym mogliśmy przekonać się podczas pierwszego treningu w zeszłym roku. Dlatego zespoły muszą być przygotowane praktycznie na wszystko. W tym roku kierowcy po raz pierwszy będą mieli do dyspozycji realne dane z Red Bull Ringu, co pomoże im w skutecznym wykorzystaniu opon. Oczywiście naszym celem zawsze jest strategia pomiędzy dwoma i trzema pit stopami w każdym wyścigu, więc będziemy uważnie analizować sytuację przy kolejnych nominacjach mieszanek: jeśli będzie to konieczne, możemy dokonywać drobnych zmian. W Austrii spodziewamy się niewielkich różnic w osiągach pomiędzy obydwoma rodzajami ogumienia, co może stworzyć wiele możliwości strategicznych podczas wyścigu - powiedział Paul Hembery.
Największe wyzwania przed oponami:
[list]
[/list]
Zeszłoroczna strategia i droga do zwycięstwa: W zeszłym roku większość kierowców pojechała na dwa pit stopy, chociaż trzem udało się wykonać tylko jeden zjazd. Triumfator Nico Rosberg (Mercedes) ruszył na supermiękkiej mieszance, założył miękką na 11. okrążeniu i kolejny raz miękką na 40. okrążeniu. Jego strategia umożliwiła mu odniesienie zwycięstwa po starcie z trzeciego pola.