O możliwym zmniejszeniu limitu do trzech silników poinformował serwis "Motorsport.com". Żeby nie dopuścić do wprowadzenie niezależnego producenta silników od sezonu 2017, obecni dostawcy rozpoczęli już rozmowy, aby zmienić szereg przepisów i ograniczyć wydatki w najbliższych latach.
Propozycje mają zostać przedstawione 15 styczna 2016 roku, a FIA ma następnie podjąć decyzję, czy wystarczą one do zmniejsza kryzysu finansowego w F1.
Obecnym producentom silników zależy na trzech rozwiązaniach:
1) Przedłużenie żywotności jednostek napędowych poprzez wprowadzenie limitu trzech silników na sezon dla każdego z kierowców,
2) Zamrożenie rozwoju części jednostek napędowych. Producenci uważają, że niektóre części osiągnęły już swoją "dojrzałość",
3) Zdefiniowanie listy standardowych części, które mogą być pozyskiwane od jednego dostawcy.
Jednak wprowadzenie tych zmian może okazać się niemożliwe w sezonie 2017.