Helmut Marko: Nasza koncepcja kokpitu zachowa DNA Formuły 1

- Alternatywna koncepcja osłony kokpitu bolidu zaproponowana przez Red Bulla zachowa DNA Formuły 1 i sprawdzi się lepiej w wypadkach, jak ten Fernando Alonso podczas GP Australii - uważa Helmut Marko, doradca Red Bull Racing.

Maciej Rowiński
Maciej Rowiński
Materiały prasowe / Red Bull Content Pool

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) zamierza wprowadzić od sezonu 2017 osłonę kokpitu w formie pałąku wokół kasku kierowcy. Tzw. "aureola" ma na celu odbijać wszystkie przedmioty lecące w kierunku głowy zawodnika. Takie rozwiązanie wzbudza jednak wiele kontrowersji i zdaniem wielu nie pasuje do F1. Po dramatycznym wypadku Fernando Alonso pojawiły się również opinie, sugerujące że "aureola" utrudniłaby wydostanie się kierowcy z kokpitu.

Red Bull postanowił więc opracować własną koncepcję osłoniętego kokpitu, przypominającą osłonę odrzutowca. - Nasza propozycja pozwala na swobodne i samodzielne opuszczenie bolidu przez kierowcę. Jest skuteczniejsza. Dużym atutem jest też zachowanie DNA Formuły 1, a jedyny minusem to możliwość zabrudzenia szyby olejem lub kurzem - powiedział Helmut Marko.

Koncepcja Red Bulla została już przedstawiona FIA.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×