Red Bull zyskuje dzięki odważnej decyzji. "Mamy jaja, by stawiać na młodych"

PAP/EPA / ANDY WONG / Samochód Red Bull Racing
PAP/EPA / ANDY WONG / Samochód Red Bull Racing

Red Bull Racing stał się kuźnią młodych talentów w F1. To właśnie tam pierwsze szlify zbierał Sebastian Vettel, a teraz sukcesy odnoszą Daniel Ricciardo i Max Verstappen. - Mamy jaja, by stawiać na młodych - mówi Helmut Marko, doradca Red Bulla.

Od wielu lat Red Bull Racing konsekwentnie promuje młode talenty w Formule 1. Po cztery tytuły mistrzowskie w barwach tej ekipy sięgnął Sebastian Vettel. Obecnie zespół nie posiada konkurencyjnego samochodu, który pozwoliłby mu na seryjne wygrywanie wyścigów, a mimo to Daniel Ricciardo oraz Max Verstappen są w stanie nawiązać równorzędną walkę z kierowcami Mercedesa czy Ferrari.

Kolejnym wielkim odkryciem "czerwonych byków" może być Pierre Gasly. W miniony weekend Francuz zadebiutował w F1 w barwach satelickiej ekipy Red Bulla - Toro Rosso. Pokazał się z dobrej strony i jest niemal pewne, że 21-latek w przyszłym roku będzie etatowym kierowcą Toro Rosso. Tym bardziej, że dotychczasowe występy Daniiła Kwiata pozostawiały sporo do życzenia.

- Wkrótce będę w stanie odpowiedzieć na pytania odnośnie przyszłości Gasly'ego. Red Bull, w przeciwieństwie do Ferrari czy Mercedesa, ma dość jaj, by stawiać na młodych. To my wprowadzamy za kierownicę samochodów F1 młodych chłopaków. Mamy pewne pomysły, a gdy one się zrealizują, powiadomimy o tym - powiedział Helmut Marko, doradca Red Bulla, zapytany o przyszłość Gasly'ego.

Zdaniem Marko, w Malezji Gasly udowodnił, że drzemią w nim spore możliwości. - Szczególnie podczas pierwszego treningu, który odbywał się na mokrej nawierzchni. Pokazał, że nie boi się takich warunków. Miał świetne wyczucie samochodu, nie popełnił żadnego błędu przez cały weekend. To był dobry debiut - dodał.

Znakiem zapytania pozostaje obsada drugiego fotela w Toro Rosso na sezon 2018. Nikłe szanse ma Kwiat, zaś Marko odrzucił sugestie, że do ekipy dołączy doświadczony kierowca. Ostatnio media sugerowały, że do satelickiego zespołu "czerwonych byków" może trafić Pascal Wehrlein lub jeden z pay-driverów. - Jesteśmy Red Bullem. Jesteśmy inni. Niektórym trudno to pojąć - podsumował Marko.

ZOBACZ WIDEO Rajd Nadwiślański: Filip Nivette z przytupem sięgnął po tytuł

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.