WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

"Autosport": Kierowcy Williamsa mogą być pod wpływem "efektu Kubicy"

Robert Kubica może mieć znacznie szerszy wpływ na zespół Williamsa niż powszechnie sądzono. Eksperci magazynu "Autosport" zastanawiają się, jak z presją ze strony polskiego kierowcy poradzą sobie Lance Stroll i Siergiej Sirotkin.
Rafał Lichowicz
Rafał Lichowicz
Materiały prasowe / Williams Martini Racing / Na zdjęciu: bolid Williamsa w garażu

Wejdź na TYPER.WP.PL i obstawiaj wyniki meczów MŚ!

Robert Kubica w sezonie 2018 oficjalnie będzie pełnił rolę kierowcy testowego i rozwojowego w Williamsie. Polak długo walczył o to, by wrócić do Formuły 1 w roli etatowego uczestnika cyklu Grand Prix, ale przegrał walkę o fotel z Siergiejem Sirotkinem.

W środowisku F1 toczy się dyskusja, czy Kubica przez cały sezon w rzeczywistości nie będzie pracował na swój powrót do sportu, zamiast skupiać się na pomocy młodszym kolegom. W trakcie słuchowiska radiowego "Autosportu" nad kwestią tą pochylił się ceniony dziennikarz Lawrence Barretto.

- To może być naprawdę trudny sezon dla Williamsa - stwierdził. - Jeśli już na początku roku Lance lub Siergiej nie będą dogadywać się z samochodem, ludzie zaczną mówić o "czynniku Kubicy". Pojawią się głosy, że skoro jest w zespole, to dlaczego nie zastąpi jednego z nich.

- Robert podczas prezentacji zapewnił, że jest gotowy na powrót, dlatego będzie naciskał przez cały sezon, aby udowodnić Williamsowi, że może zapracować na to miejsce - dodał.

Zdaniem Baretto w przypadku rzeczywiście marnej postawy jednego z zawodników, Williams nie będzie wahał się zastosować zmiany, nawet biorąc pod uwagę ogromne wsparcie finansowe jakie wnoszą ze sobą Stroll czy Sirotkin i fakt, że posiadają oni wieloletnie umowy.

- Zespół może zrobić z nimi wszystko, jeśli będzie chciał wprowadzić zmiany - stwierdził reporter "Autosport". - Jeśli młodzi kierowcy przez cały czas będą czuć na plecach oddech Roberta, to może się to skończyć różnie.

Strategię Williamsa związaną z selekcją składu na sezon 2018, skrytykował z kolei Stuart Codling. Zdaniem brytyjskiego dziennikarza zespół z Grove za bardzo uwierzył w Roberta Kubicę i nie miał w zanadrzu drugiej opcji.

- W ich planie złotym chłopakiem był Robert Kubica. Nie było planu B, a gdy okazało się, że Robert nie jest jeszcze gotowy czy wystarczająco szybki, rozglądali się za wolnymi kierowcami na rynku - stwierdził Codling. - Na całe szczęście dla nich Siergiej przekonał do siebie podczas testów w Abu Zabi. Pokazał, że jest w stanie zapewnić zespołowi odpowiednią jakość, a w dodatku miał za sobą konkretne wsparcie finansowe - uzupełnił.

ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica trzecim kierowcą Williamsa. "Pukał do drzwi F1, teraz do nich wali"



Czy Robert Kubica w trakcie sezonu zastąpi jednego z podstawowych kierowców Williamsa?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
Autosport

Komentarze (10):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • KLF 1
    1995-1997 – starty w Kartingowych Mistrzostwach Polski
    sześć tytułów Mistrza Polski

    1998 – starty w Międzynarodowych Mistrzostwach Włoch oraz Mistrzostwach Europy (KARTING)
    tytuł Międzynarodowego Mistrza Włoch
    tytuł Wicemistrza Europy
    zwycięzca prestiżowego Monaco Kart Cup

    1999 – starty w Międzynarodowych Mistrzostwach Włoch i Niemiec (KARTING)
    zwycięzca Margutti Trophy
    zwycięzca Monaco Kart Cup
    tytuł Międzynarodowego Mistrza Włoch
    tytuł Międzynarodowego Mistrza Niemiec
    zwycięzca wyścigu ELF MASTERS w hali Bercy – Paryż
    piąte miejsce w Mistrzostwach Europy

    2000 – starty w Mistrzostwach Europy i Mistrzostwach Świata (KARTING)
    czwarte miejsce w Mistrzostwach Europy
    czwarte miejsce w Mistrzostwach Świata

    2001 – starty w Formule Renault 2000
    podpisanie kontraktu z Renault F1 Team oraz Flavio Briatore Ltd.
    pierwsze pole position w wyścigach samochodowych

    2002 – starty we włoskiej i europejskiej serii Formuły Renault 2000:
    tytuł wicemistrza Włoch Formuły Renault 2000 i cztery zwycięstwa(w tym dwa na torach Formuły 1: Imola i Spa Francorchamps)
    pole position i zwycięstwo na torze Formuły 1 – Interlagos (Brazylia) – w gościnnym starcie w Mistrzostwach Brazylii Formuły Renault

    2003 – starty w F3 Euro Series (FORMUŁA 3) w zespole Prema Powerteam
    zwycięstwo podczas debiutu w Formule 3 na torze Norisring
    zwycięstwo w wyścigu F3 Sardinia Master

    2004 – starty w F3 Euro Series (FORMUŁA 3) w zespole Muecke Mercedes
    drugie miejsce w FIA Intercontinental Cup (nieoficjalne mistrzostwa świata Formuły 3) w Macau (pole position i rekord toru)

    2005 – Mistrz World Series by Renault (FORMUŁA RENAULT 3.5), 4 zwycięstwa, 11 wizyt na podium
    drugie miejsce w FIA Intercontinental Cup (nieoficjalne mistrzostwa świata Formuły 3) w Macau
    jednodniowe testy z zespołem Renault F1 na torze Catalunya

    2006 – starty w Formule 1 w zespole BMW Sauber F1 podcząwszy od Grand Prix Węgier
    trzecie miejsce w Grand Prix Włoch na torze Monza
    16 miejsce w mistrzostwach z dorobkiem sześciu punktów

    2007 – pierwszy pełny sezon startów w Formule 1 w zespole BMW Sauber F1
    czwarte miejsce w Grand Prix Hiszpanii, Francji i Wielkiej Brytanii
    szóste miejsce w mistrzostwach z dorobkiem 39 punktów

    2008 – Trzeci sezon startów w zespole BMW Sauber F1
    zwycięstwo w Grand Prix Kanady
    drugie miejsce w Grand Prix Malezji, Monako i Japonii
    trzecie miejsce w Grand Prix Bahrajnu, Europy, Włoch
    pole position w Grand Prix Bahrajnu
    czwarte miejsce w mistrzostwach z dorobkiem 75 punktów

    2009 – Czwarty sezon startów w zespole BMW Sauber F1
    drugie miejsce w Grand Prix Brazylii
    14 miejsce w mistrzostwach z dorobkiem 17 punktów

    2010 – Pierwszy sezon startów w zespole Renault F1
    drugie miejsce w Grand Prix Australii
    trzecie miejsce w Grand Prix Monako
    trzecie miejsce w Grand Prix Belgii
    ósme miejsce w mistrzostwach z dorobkiem 136 punktów

    2011 – Drugi sezon startów w zespole Renault, przemianowanym na Lotus Renault GP

    A my swoje [Komentarz usunięty]
    [ pokaż odpowiedzi ] Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • ufo997 1
    Co do tego że Kubica nic nie osiągnął radzę się doszkolic z info. Sami spójrzcie prosty chłopak zaczął od gokartow i trafił do f1. Sam sobie zapracowal na to bez ogromnych sponsorów. Owszem nie wiem do tej pory po co mu były rajdy ale to zostawmy jemu. A osiągnął więcej niż kto kolwiek. Wygrał z ograniczeniami, i wrócił do padoku. Nie ważne czy da radę jeździć na najwyższym poziomie ale jeśli tak będzie, to będzie to piękne uwieczenie tego co osiągnął. A sceptykom w końcu zamknie argumenty, w końcu każdy kto wygrywa że swoimi niedoskonalosciami i nie boi się marzyć już wygrał wszystko co mógł. W końcu marzenia trzeba mieć i starać się chociaż część z nich spełnić.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • A my swoje 2
    Z tym całym Williamsem, to będzie tak. Jak będą w ogonie jeździć, to wszyscy ślepi fanatycy Kubicy stwierdzą, że dobrze im tak, bo nie jeździ Kubica. Ale, gdyby Williams zaczął święcić triumfy, to oczywiście dlatego, źe Kubica testuje im oponki, bolidy itd, itp. I tak to jest z fanatyzmem, który niestety jest niebezpieczny. Brak realizmu, Kubica to, Kubica tamto, Kubica tu i tam. A na pytanie: dlaczego? Odpowiedź brzmi: bo tak!
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (7)
Pokaż więcej komentarzy (10)
Pokaż więcej komentarzy (10)
Pokaż więcej komentarzy (10)