"Autosport": Kierowcy Williamsa mogą być pod wpływem "efektu Kubicy"

Materiały prasowe / Williams Martini Racing / Na zdjęciu: bolid Williamsa w garażu
Materiały prasowe / Williams Martini Racing / Na zdjęciu: bolid Williamsa w garażu

Robert Kubica może mieć znacznie szerszy wpływ na zespół Williamsa niż powszechnie sądzono. Eksperci magazynu "Autosport" zastanawiają się, jak z presją ze strony polskiego kierowcy poradzą sobie Lance Stroll i Siergiej Sirotkin.

W tym artykule dowiesz się o:

Robert Kubica w sezonie 2018 oficjalnie będzie pełnił rolę kierowcy testowego i rozwojowego w Williamsie. Polak długo walczył o to, by wrócić do Formuły 1 w roli etatowego uczestnika cyklu Grand Prix, ale przegrał walkę o fotel z Siergiejem Sirotkinem.

W środowisku F1 toczy się dyskusja, czy Kubica przez cały sezon w rzeczywistości nie będzie pracował na swój powrót do sportu, zamiast skupiać się na pomocy młodszym kolegom. W trakcie słuchowiska radiowego "Autosportu" nad kwestią tą pochylił się ceniony dziennikarz Lawrence Barretto.

- To może być naprawdę trudny sezon dla Williamsa - stwierdził. - Jeśli już na początku roku Lance lub Siergiej nie będą dogadywać się z samochodem, ludzie zaczną mówić o "czynniku Kubicy". Pojawią się głosy, że skoro jest w zespole, to dlaczego nie zastąpi jednego z nich.

- Robert podczas prezentacji zapewnił, że jest gotowy na powrót, dlatego będzie naciskał przez cały sezon, aby udowodnić Williamsowi, że może zapracować na to miejsce - dodał.

Zdaniem Baretto w przypadku rzeczywiście marnej postawy jednego z zawodników, Williams nie będzie wahał się zastosować zmiany, nawet biorąc pod uwagę ogromne wsparcie finansowe jakie wnoszą ze sobą Stroll czy Sirotkin i fakt, że posiadają oni wieloletnie umowy.

- Zespół może zrobić z nimi wszystko, jeśli będzie chciał wprowadzić zmiany - stwierdził reporter "Autosport". - Jeśli młodzi kierowcy przez cały czas będą czuć na plecach oddech Roberta, to może się to skończyć różnie.

Strategię Williamsa związaną z selekcją składu na sezon 2018, skrytykował z kolei Stuart Codling. Zdaniem brytyjskiego dziennikarza zespół z Grove za bardzo uwierzył w Roberta Kubicę i nie miał w zanadrzu drugiej opcji.

- W ich planie złotym chłopakiem był Robert Kubica. Nie było planu B, a gdy okazało się, że Robert nie jest jeszcze gotowy czy wystarczająco szybki, rozglądali się za wolnymi kierowcami na rynku - stwierdził Codling. - Na całe szczęście dla nich Siergiej przekonał do siebie podczas testów w Abu Zabi. Pokazał, że jest w stanie zapewnić zespołowi odpowiednią jakość, a w dodatku miał za sobą konkretne wsparcie finansowe - uzupełnił.

ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica trzecim kierowcą Williamsa. "Pukał do drzwi F1, teraz do nich wali"

Komentarze (10)
avatar
ufo997
17.02.2018
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Co do tego że Kubica nic nie osiągnął radzę się doszkolic z info. Sami spójrzcie prosty chłopak zaczął od gokartow i trafił do f1. Sam sobie zapracowal na to bez ogromnych sponsorów. Owszem ni Czytaj całość
avatar
A my swoje
17.02.2018
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Z tym całym Williamsem, to będzie tak. Jak będą w ogonie jeździć, to wszyscy ślepi fanatycy Kubicy stwierdzą, że dobrze im tak, bo nie jeździ Kubica. Ale, gdyby Williams zaczął święcić triumfy, Czytaj całość
avatar
Szymon Nazar
17.02.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
/...Zdaniem Baretto w przypadku rzeczywiście marnej postawy jednego z zawodników, Williams nie będzie wahał się zastosować zmiany, nawet biorąc pod uwagę ogromne wsparcie finansowe jakie wnoszą Czytaj całość
avatar
Siupunio
17.02.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Co onnego testy a co innego wyścig. 
avatar
Pawel Poland
17.02.2018
Zgłoś do moderacji
2
7
Odpowiedz
ten caly kubica i szpilka maja duzo wspolnego=== nie osiagneli nic a balon z nimi dalej jest pompowany 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.