WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1 musi stać się samowystarczalna. "Zespoły nie mogą tracić pieniędzy"

Renault jest w stanie poprzeć wprowadzenie limitu wydatków w Formule 1, jeśli byłby on skuteczny i faktycznie przyczyniłby się do ograniczenia kosztów w królowej motorsportu. Tak twierdzi Bob Bell, dyrektor techniczny zespołu z Enstone.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Materiały prasowe / Renault / Carlos Sainz za kierownicą Renault

Wejdź na TYPER.WP.PL i obstawiaj wyniki meczów MŚ!

Obecnie trwają rozmowy nad przyszłością Formuły 1. Szefowie Liberty Media mają świadomość, że zróżnicowane budżety zespołów sprawiają, że dyscyplina stała się mało konkurencyjna. Sposobem na poprawę sytuacji ma być ograniczenie wydatków albo standaryzacja niektórych części.

- Renault popiera redukcję wydatków w Formule 1. Różnica w kosztach i budżetach między zespołami, ich dochodami i wydatkami, jest ogromna. Odniesienie sukcesu w F1 nie powinno wiązać się z tak zawrotnymi kwotami. Musimy znaleźć sposoby na to, by wprowadzić cięcia i wyrównać szanse - powiedział Bob Bell, dyrektor techniczny Renault.

Brytyjczyk popiera też inne rozwiązanie, polegające na ujednoliceniu niektórych komponentów w F1 i dostarczanie ich przez niezależnego dostawcę. - Jeśli zaczniemy ciąć wydatki poprzez przepisy, to jesteśmy w stanie się na to zgodzić. Nie mogę sobie wyobrazić, że ktoś z własnej woli byłby przeciwko temu, bo wolałby wydawać więcej pieniędzy - dodał Bell.

Bell jako przykład podaje sytuacje trzech ekip - Virgin, Lotus i HRT. Weszły one do F1 przed kilkoma laty, ale bardzo szybko z niej wypadły, bo nie były w stanie gromadzić takich funduszy. - Realistycznie patrząc, F1 musi dojść do punktu, w którym każdy zespół w stawce jest w stanie się utrzymać i nie tracić pieniędzy. Przecież Force India było przed rokiem czwarte w stawce, a funkcjonuje tylko dlatego, że jest dotowane z własnych środków Vijaya Mallyi. Tak samo Manor. Trwał do momentu, do którego właściciel dokładał do niego pieniądze. Zespoły muszą być samowystarczalne - zakończył Bell.

ZOBACZ WIDEO Joanna Jóźwik weźmie udział w nietypowym biegu. "Metą jest Adam Małysz"



Czy Renault wygra wyścig F1 w sezonie 2018?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
motorsport.com

Komentarze (1):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • 5teel 0
    Ja bym tam nie czepiał się tak tych budzetów poprostu Virgin,Hrt,Caterham porwali się z motyka na slonce myslac ze wejda i z marszu beda konkurowac w srodku stawki z dosc niskim nakladem finansowym i sie przeliczyly jak pokazuje przyklad Hassa mozna wejsc do f1 i konkurowac w niej odrazu tylko trzeba miec na to naklady przynajmniej 1 dobrego kierowce i planowac to od kilku lat.Hass zaczal planowac w 2014 a weszedl w 2016 z dobrze rozwinieta infrastruktura nie to co te 3 wyzej wymienione ktore bolidy robily na ostatni dzwonek .Morał jest taki niemasz przynajmnie 100 mln zielonych to nawet niemysl o F1 a klopot jak tu sie utrzymac albo jakby sie wybic zniknie momentalnie
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (1)
Pokaż więcej komentarzy (1)
Pokaż więcej komentarzy (1)