Formuła 1 ma problem z wyprzedzaniem. Konieczne będą zmiany w samochodach

Materiały prasowe / Red Bull Content Pool / Na zdjęciu: wyścig Formuły 1
Materiały prasowe / Red Bull Content Pool / Na zdjęciu: wyścig Formuły 1

Wyścig o Grand Prix Australii po raz kolejny pokazał, że jednym z obecnych problemów Formuły 1 są trudności z wyprzedzaniem. - Brakowało tego istotnego składnika - przyznał wprost Ross Brawn, dyrektor F1 ds. sportowych.

W tym artykule dowiesz się o:

Tor Albert Park w Australii jest jednym z najtrudniejszych w kalendarzu mistrzostw, jeśli chodzi o wyprzedzanie na trasie wyścigu. Przekonał się o tym Lewis Hamilton, który po neutralizacji znalazł się za Sebastianem Vettelem i nie był w stanie wyprzedzić Niemca.

- Na tym torze musisz być o niemal dwie sekundy szybszy na okrążeniu, by móc zaplanować skuteczny atak - mówił po wyścigu aktualny mistrz świata.

Krytycznie o rywalizacji na Antypodach wypowiadał się też Max Verstappen. Kierowca Red Bull Racing w jednym z wywiadów przyznał, że na miejscu widza wyłączyłby telewizor w trakcie transmisji z Grand Prix Australii.

- Brakowało tego istotnego składnika, a mianowicie wyprzedzania. Mieliśmy niewiele takich manewrów. Ważne jest to, aby w samochody były w stanie zbliżyć się do siebie, aby możliwa była walka koło w koło. Teraz jest tak, że gdy różnice między pojazdami są minimalne, to przeprowadzenie ataku jest niemal niemożliwe - zauważył Ross Brawn, dyrektor F1 ds. sportowych.

Szefowie F1 mieli świadomość, że w Australii będzie bardzo trudno o efektowne manewry, dlatego na Albert Park wprowadzili dodatkową, trzecią strefę DRS. Na nic to się jednak zdało, bo emocji i tak było jak na lekarstwo.

Problemy z brakiem wyprzedzania w F1 nasiliły się w 2017 roku, kiedy to samochody stały się szersze oraz cięższe. Z tego powodu jazda zaraz za rywalem wpływa negatywnie na tempo, bo kierowcy jadącemu z tyłu brakuje odpowiedniej siły docisku.

- Dopóki nie rozwiążemy struktury tego problemu, to nie zrobimy żadnych kroków naprzód. Obserwujemy sytuację wraz z FIA i zespołami. Jednym z naszych celów jest, aby w 2021 roku mieć w stawce takie samochody, które będą w stanie pozwolić kierowcom na ostrą walkę. W tym celu FIA i F1 prowadzą wspólny, aerodynamiczny program badawczy. Używamy w nich dwóch różnych modelów samochodów. Musimy zmienić obecny projekt samochodu, tak aby osiągi pozostały na zbliżonym poziomie, ale pojawiła się bezpośrednia walka - dodał Brawn.

ZOBACZ WIDEO #dziejesiewsporcie: Piękny mundial. Zdjęcie rosyjskiej modelki podbija sieć

Komentarze (9)
avatar
Desolace
27.03.2018
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Pff to trzeba wrócić do świetności formuły czyli sprzed 2000s i do 2009 to był ostatni dobry sezon jeszcze jak Kubica jeździł. Jakoś nie było ani problemów z nudą i emocjami ani z wyprzedzaniem Czytaj całość
avatar
Treevill
27.03.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
W indy cały czas jest walka koło w koło i duża ilość wyprzedzania. 
avatar
gdrag
27.03.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
nuda , nuda , nuda i tak przez dwie godziny !!
tory za krótkie, samochody za delikatne - dotkniecie skrzydełkiem - strzela opona i odpada pół samochodu . total bezsens !!! - tak jak napisałem -
Czytaj całość
avatar
Y3322
27.03.2018
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Albo poszerzyc tory o drugie tyle, co maja... 
avatar
Y3322
27.03.2018
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
To zrobic tak, ze jak jeden zaczyna wyprzedzac, to drugi nie moze zwiekszyc predkosci. Zaraz by sie zaczeli wyprzedzac, jak wariaci... :-) I kazdy by mial swoja szanse! 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.