Formuła 1 rezygnuje z kolejnego rewolucyjnego pomysłu. "Tego chcą kibice"

Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: wyścig F1 na Red Bull Ringu
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: wyścig F1 na Red Bull Ringu

Właściciel F1 konsekwentnie myśli nad zmianami w wyścigach od sezonu 2021. Liberty Media porzuciło jednak pomysł, by skrócić weekend wyścigowy do dwóch dni. - Tego chcą zarządcy torów i kibice - twierdzi Ross Brawn, dyrektor sportowy F1.

W tym artykule dowiesz się o:

Od pewnego czasu kalendarz Formuły 1 jest konsekwentnie wydłużany. Plan Liberty Media zakłada, aby cykl mistrzowski składał się z aż 24 wyścigów, co stanowiłoby ogromny kłopot dla zespołów. Ekipy musiałyby bowiem zatrudnić dodatkowy personel, aby poradzić sobie logistycznie z tak napiętym grafikiem.

Dlatego jeden z pomysłów właściciela F1 zakładał, że w przyszłości może dojść do skrócenia weekendów wyścigowych. Kierowcy mieliby rywalizować tylko w sobotę i niedzielę. Rewolucyjną ideę bardzo szybko wyrzucono do kosza.

- Mamy potwierdzenie, że musimy organizować trzydniowe imprezy, ponieważ kibice, zarządcy torów i nadawcy telewizyjni tego chcą. Myślę, że jakiekolwiek dyskusje na temat weekendu wyścigowego liczącego tylko dwa dni trzeba odłożyć na przyszłość. Pozostaje nam tylko pytanie, jak najlepiej wykorzystać weekend w obecnym formacie, by zaangażować fanów na torze i tych przed telewizorami - powiedział Ross Brawn, dyrektor sportowy F1.

Nie wyklucza to jednak zmian w harmonogramie weekendu. Niewykluczone, że kierowcy będą mieć do dyspozycji mniej sesji treningowych, a w zamian rozgrywane będą dwa wyścigi. Jeden w sobotę, drugi w niedzielę. - Myślimy o tym, prowadzimy rozmowy w tej sprawie z zespołami, bo chcemy uczynić weekend bardziej wydajnym i widowiskowym - dodał Brawn.

ZOBACZ WIDEO Tak wygląda nowy stadion w Łodzi

Brytyjczyk nie wykluczył też zmian w systemie rozgrywania kwalifikacji, - Przyglądamy się temu. Być może wyjściem byłoby zmniejszenie liczby przejazdów w sesjach, by zespoły nie mogły zoptymalizować wszystkiego. Musimy jednak poruszać się bardzo ostrożnie, bo obecny format jest popularny i odnosi sukcesy - stwierdził Brawn.

Dyrektor sportowy potwierdził też ostatnie spekulacje, że F1 bierze pod uwagę, aby zwiększyć liczbę punktowanych miejsc. Obecnie na mecie nagradzana jest czołowa dziesiątka. - Myślimy o systemie punktowym. Otrzymaliśmy sporo opinii od kibiców, którzy twierdzą, że kierowcy spoza czołowej dziesiątki o nic nie jadą, bo nie mają szans na punkty - podsumował Brawn.

Komentarze (3)
avatar
One_Shoot
28.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Ja tam bym chcial zeby wrocilo tankowanie i conajmniej 3 dostawcow opon i juz bylo by ciekawiej ze strategiami. 
avatar
Ricciardo
28.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
"obecny system się nieźle sprawdza", oczywiście gdy nie ma deszczu, bo wtedy wszystko bierze w łeb, a fani Mercedesa w skowronkach ;) 
avatar
Ricciardo
28.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Zbyt wiele nie ma co kombinować przy tym, co jest obecnie. Najprostszy pomysł, to skrócenie tych piątkowych treningów by trwały tylko po godzinie (dodatkowo z posunięciem ich w czasie, by ten p Czytaj całość