Spór ekipy Strolla z Haasem trwa w najlepsze. "Są zdezorientowani"

Materiały prasowe / Force India F1 Team / Na zdjęciu: Otmar Szafnauer
Materiały prasowe / Force India F1 Team / Na zdjęciu: Otmar Szafnauer

Nadal niewyjaśniony pozostaje spór Racing Point Force India z Haasem. Amerykanie nie zgadzają się na to, by zespół Lawrence'a Strolla zachował prawa do nagród z puli F1. - Są zdezorientowani - odpowiada Otmar Szafnauer, dyrektor ekipy Strolla.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, wszystkie zespoły Formuły 1 muszą się zgodzić na to, aby nowy podmiot miał prawa do premii finansowych z puli F1. Gdy trwały negocjacje w sprawie ratunku dla Force India, wszyscy zainteresowani przystali na to, bo w innym wypadku teamowi groziło zakończenie działalności.

Szybko okazało się jednak, że Lawrence Stroll nie kontynuuje działalności Force India, a mamy do czynienia z nowym podmiotem. Kanadyjczyk zakupił jedynie majątek należący do zespołu z Silverstone. Team został na nowo zarejestrowany pod nazwą Racing Point Force India, a jego dotychczasowy dorobek punktowy wyzerowano.

Wtedy też o swoje upomniał się Haas. Amerykanie są najmniejszym i najmłodszym zespołem w F1. Ekipa w sezonach 2016-2017 nie otrzymywała premii finansowych wynikających z praw komercyjnych, bo regulamin stanowi, że nagrody otrzymuje się dopiero po dwóch latach funkcjonowania w F1. Szefowie Haasa domagają się tego samego w przypadku zespołu należącego do Strolla.

- O ile mi wiadomo, wszyscy się zgodzili na to, aby nagrody pieniężne jakie należały się Force India zostały przelane na rzecz "nowego" Force India. Jeśli spojrzymy na definicję kontynuacji działalności, to w naszym przypadku mamy z nią do czynienia. Szef Haasa podpisał kartkę papieru, na której mowa o właśnie o tym. Może Haas jest zdezorientowany, zaniepokojony. Nie wiem. To tylko kwestia słów. Jesteśmy tym samym zespołem, co "poprzednie" Force India - odpiera zarzuty Otmar Szafnauer, dyrektor zarządzający zespołu należącego do Strolla.

Gdy FIA zgodziła się zarejestrować podmiot Racing Point Force India i dała licencję zespołowi Strolla, wymagała od kanadyjskiego miliardera przedstawienia biznesplanu. Musiał on uwzględniać fakt, że ekipa może nie otrzymać nagród finansowych z F1.

- Biznesplan to fajna rzecz. To papierek z tabelkami i fikcyjnymi numerkami, w którym próbujesz odgadnąć przyszłość. Możesz napisać co tylko chcesz. Nawet to, że kwoty wynikające ze sponsoringu zostaną potrojone w kolejnym sezonie - dodał Szafnauer.

ZOBACZ WIDEO Krzysztof Hołowczyc o sytuacji Roberta Kubicy: To może być dla niego szansa

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.