Nagły rozwój Saubera martwi rywali. "Nie wiem, jak oni to zrobili"

Materiały prasowe / Alfa Romeo Sauber / Na zdjęciu: Charles Leclerc za kierownicą Saubera
Materiały prasowe / Alfa Romeo Sauber / Na zdjęciu: Charles Leclerc za kierownicą Saubera

Nagły rozwój Saubera w tym sezonie F1 może imponować. Jeśli popatrzeć na suche dane, Szwajcarzy poprawili się w tym roku bardziej niż Ferrari czy Mercedes. To martwi mniejsze zespoły jak Racing Point Force India czy Williams.

Jeszcze w zeszłym roku Sauber był najgorszym zespołem w stawce, kiedy to zapisał na swoim koncie ledwie pięć punktów. Zimą w Hinwil doszło jednak do sporej rewolucji, bo Szwajcarzy zacieśnili sojusz z Ferrari. Przełożyło się to na znaczącą poprawę tempa i pozwoliło rozbłysnąć talentowi Charlesa Leclerca. Młody Monakijczyk potrzebował ledwie kilku wyścigów, by przekonać do siebie szefów stajni z Maranello.

- Nie wiem, jak oni tak szybko się rozwinęli. Krzywa wzrostu ich osiągów jest imponująca. Myślę, że w tym roku przegonili nawet czołowe zespoły, jeśli chodzi o progres. Zaczynali z końca stawki i prześcignęli wszystkich - powiedział Otmar Szafnauer, dyrektor zarządzający Racing Point Force India.

Dla mniejszych ekip jak Racing Point Force India czy Williams sytuacja jest niepokojąca, bo Sauber ma wsparcie giganta w postaci Ferrari. Najlepiej świadczy o tym fakt, że latem pracę w Hinwil rozpoczął Simone Resta. Włoski inżynier objął funkcję dyrektora technicznego zaraz po odejściu z Maranello, co w F1 jest niemal niespotykane. Zwykle pracownicy odchodzący z ekip wysyłani są na kilkumiesięczne "urlopy ogrodnicze".

- Nie wiem jak Sauber zaczął tak szybko robić postępy, mając tak mały zespół do dyspozycji. Musimy to jednak zrozumieć. Tam pracują mądrzy ludzie - dodał Szafnauer.

W przyszłym roku Sauber zamierza walczyć o miano czwartej siły w F1. Wprawdzie zespół utraci Leclerca na rzecz Ferrari, ale w jego miejsce sprowadzono doświadczonego Kimiego Raikkonena. Partnerem Fina będzie Antonio Giovinazzi. Włoch na papierze wydaje się być lepszym kierowcą niż startujący do tej pory Marcus Ericsson. Szwed swoją posadę w Sauberze zawdzięczał głównie skandynawskim sponsorom.

ZOBACZ WIDEO Piękny gol Dybali. Juventus pokonał Cagliari [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Komentarze (1)
avatar
UNIA LESZNO kks
7.11.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
To nie jest niemożliwe, Sauber ma takie wahania słabiej a potem idzie w górę tak jak w 2013. Abu Dhabi nie musi być ostatnim podium Raikkonena w F1 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.