Odejście Raikkonena z Ferrari to cios dla F1. "Dla fanów Kimi jest autentyczny"

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Kimi Raikkonen
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Kimi Raikkonen

- To cios dla całej Formuły 1 - w ten sposób Toto Wolff ocenia odejście Kimiego Raikkonena z Ferrari. Zdaniem szefa Mercedesa, Fin jest na tyle barwną postacią, że nie powinien startować w zespole ze środka stawki.

W tym sezonie zamknął się pewien etap w życiu Kimiego Raikkonena. Fin po raz drugi pożegnał się z Ferrari. Biorąc pod uwagę jego wiek, najprawdopodobniej mamy do czynienia z definitywnym rozstaniem. 39-latek startował w ekipie z Maranello w sezonach 2007-2009 oraz 2014-2018. Szefowie włoskiego zespołu uznali, że lepszą opcją dla nich będzie Charles Leclerc. To właśnie Monakijczyk będzie nowym partnerem Sebastiana Vettela.

- Myślę, że z punktu widzenia F1 to wiele zmienia. Kimiego nie będzie już w samochodzie, który może odnosić zwycięstwa. To niesamowita postać. To jedna z niewielu postaci, w czasach social mediów, której ego wymyka się spod kontroli. Kimi jest wierny samemu sobie, swojemu oryginalnemu stylowi - powiedział Toto Wolff, szef Mercedesa.

Austriak uważa, że odejście Raikkonena z Ferrari to zła wiadomość dla całej Formuły 1. - Ma swoje wartości, jest im wierny. Dla fanów jest autentyczny. Dlatego tak bardzo go kochają. Brak Kimiego w Ferrari to cios dla nas wszystkich - dodał.

Wolffa cieszy fakt, że w tej sytuacji fiński kierowca nie zakończył kariery, a postanowił podpisać umowę z Sauberem. - Przynajmniej nie tracimy go całkowicie. Szkoda, że w tej samej chwili tracimy Alonso, a równocześnie Raikkonen odchodzi do Saubera. Na swój sposób tracimy dwie wielkie osobowości, bo połączenie Kimiego z Ferrari było atrakcyjne - stwierdził.

Szef Mercedesa nie dziwi się jednak Raikkonenowi, że mimo zaawansowanego wieku, podpisał kontrakt ze stajnią z Hinwil. - Kimi sam mówił, że idzie do Saubera, aby cieszyć się z jazdy. Na dodatek fabryka mieści się 40 minut drogi od jego domu. Ma dobre relacje z szefem zespołu. Na dodatek Sauber ma silne więzi z Ferrari. Dlaczego zatem nie miałbym nadal robić tego, co kocha? - podsumował Wolff.

ZOBACZ WIDEO Puchar Ligi Angielskiej: Fenomenalny Boruc nie zatrzymał Chelsea [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Komentarze (1)
avatar
krisdeska
22.12.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Toto nie szkoda Kimiego, tylko boi się Leclerka. Francuz może okazać się lepszym od Sebastiana i problem ma Mercedes. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.