Formuła 1 lepsza niż Liga Mistrzów. Liberty Media podsumowuje rok

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: start do wyścigu F1
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: start do wyścigu F1

Zdaniem wielu kibiców Formuła 1 zmierza w złym kierunku. Tymczasem właściciele królowej motorsportu chwalą się tym, że niedzielne wyścigi przyciągają większą liczbę fanów niż mecze piłkarskiej Ligi Mistrzów czy Bundesligi.

W tym artykule dowiesz się o:

Dominacja Mercedesa, rosnąca dysproporcja między czołowymi a mniejszymi zespołami oraz przenoszenie transmisji z wyścigów do kodowanych kanałów. W ostatnich latach fanom Formuły 1 nie brakuje argumentów, by krytykować królową motorsportu. Szefowie Liberty Media widzą jednak pewne fakty inaczej.

W podsumowaniu 2018 roku Amerykanie chwalą się tym, że frekwencja na trybunach podczas niedzielnych wyścigów przewyższała chociażby mecze piłki nożnej w Lidze Mistrzów czy Bundeslidze.

- Średnio na niedzielnym Grand Prix było 81 093 fanów. To niemal dwa razy więcej niż na jednym spotkaniu Bundesligi, gdzie średnia frekwencja wynosi 44 657 osób. To też lepszy wynik niż w piłkarskiej Lidze Mistrzów, gdzie w sezonie 2017/2018 średnia frekwencja kształtowała się na poziomie 46 630 - czytamy w oświadczeniu Liberty Media.

Statystyki z minionego sezonu mają potwierdzać, że Formuła 1 pod rządami Liberty Media zmierza w dobrym kierunku. Dlatego też Amerykanie chcą powiększyć kalendarz mistrzostw świata o kolejne wyścigi i to w takich rejonach świata, które do tej pory nie gościły F1. W roku 2020 po raz pierwszy odbędzie się m.in. Grand Prix Wietnamu na torze ulicznym pod Hanoi.

- Liczby są dla nas korzystne. W porównaniu do innych wielkich wydarzeń sportowych, jesteśmy liderami. Mamy pozytywny trend wzrostowy - twierdzi Sean Bratches, dyrektor handlowy F1.

Co więcej, według Liberty Media, odnotowano średni wzrost frekwencji podczas niedzielnych wyścigów o 2,7 proc. Imponować może zwłaszcza sprzedaż wejściówek na Grand Prix Austrii. Na Red Bull Ringu w Spielbergu w minionym sezonie pojawiło się aż 27,6 proc. więcej fanów niż rok wcześniej.

ZOBACZ WIDEO: Włodzimierz Zientarski porównał dramat syna do walki Roberta Kubicy

Komentarze (4)
Jan Przykładowy
24.12.2018
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
tylko wyścig jest jeden na dwa tygodnie. A w lidze Mistrzów kilkanaście albo więcej spotkań dwa razy w tygodniu. Taki biznes amerykański ... 
Jan Przykładowy
24.12.2018
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
tylko wyścig jest jeden na dwa tygodnie. A w lidze Mistrzów kilkanaście albo więcej spotkań dwa razy w tygodniu. Taki biznes amerykański ... 
Jan Przykładowy
24.12.2018
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
tylko wyścig jest jeden na dwa tygodnie. A w lidze Mistrzów kilkanaście albo więcej spotkań dwa razy w tygodniu. Taki biznes amerykański ...