F1: sponsorzy Sirotkina mówią "dość". Najpierw zrezygnowali z Williamsa, teraz z wyścigów długodystansowych

Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Siergiej Sirotkin na torze
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Siergiej Sirotkin na torze

Zaczęło się od zakończenia współpracy z Williamsem w F1, a teraz nadszedł czas na wycofanie z wyścigów długodystansowych WEC. Firma SMP, która sponsoruje Siergieja Sirotkina, powoli wycofuje się z motorsportu na najwyższym poziomie.

Gdy Williams ogłaszał światu, że nie przedłuży kontraktu z Siergiejem Sirotkinem i wybierał opcję z Robertem Kubicą, SMP przedstawiło swoją wersję wydarzeń. Rosjanie twierdzili, że to oni mieli dość płacenia tak ogromnych kwot (ok. 20 mln euro) na konto najsłabszego zespołu w F1, przez co Sirotkin stracił miejsce w stawce.

SMP pozostało za to w wyścigach długodystansowych WEC, gdzie w tym roku mieli okazję startować znani z F1 kierowcy, jak chociażby Jenson Button czy Stoffel Vandoorne. Również Sirotkin wspierał zespół sponsorowany przez swojego partnera.

Czytaj także: Gladiatorzy na motocyklach. 300 km/h ze złamaną nogą

W poniedziałek SMP poinformowało jednak, że nie przystąpi do sezonu 2019/2020 w WEC. - Naszym celem było odnoszenie zwycięstw i zakładamy, że osiągnęliśmy najlepszy możliwy wynik w tej sytuacji. Po 24h Le Mans postanowiliśmy opuścić WEC - ogłosił w specjalnym komunikacie Boris Rotenberg, jeden z właściciel SMP Bank, który finansował całe przedsięwzięcie i przyjaciel Władimira Putina.

ZOBACZ WIDEO Wkurzony Robert Kubica. Wtedy przeklina po włosku

SMP w trakcie startów w klasie LMP1 w WEC wywalczył pięć miejsc na podium. W klasyfikacji zespołów rosyjska ekipa sklasyfikowana została na trzecim miejscu ze stratą 25 punktów do najgroźniejszego rywala - teamu Rebellion.

Rotenberg miał być niezadowolony z tego, że WEC zdominowane jest przez Toyotę, a jego zespół nie jest w stanie podjąć skutecznej walki z japońskim producentem. Nieoficjalnie mówi się też o tym, że Rosjanie mieli dość wykładania tak ogromnych środków na motorsport w obliczu braku konkretnych korzyści.

Czytaj także: Red Bull nie boi się odejścia Verstappena

SMP pozostaje sponsorem Sirotkina, który w tej chwili w F1 jest rezerwowym Renault i McLarena. 23-latek ma jednak niewielkie szanse na powrót do regularnego ścigania w kolejnym sezonie F1, choć jeszcze kilka miesięcy temu zapowiadał, że będzie to jego głównym celem.

Komentarze (3)
avatar
yes
8.07.2019
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
"...sponsorzy Sirotkina mówią "dość"" - polscy sponsorzy trzymają się.... 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.