F1: znaczący odpływ widzów. Wszystko przez transmisje w kanałach kodowanych

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: pokaz F1 na torze
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: pokaz F1 na torze
zdjęcie autora artykułu

Formuła 1 odchodzi od transmisji w otwartych kanałach w kolejnych krajach. Ma to fatalny wpływ na wyniki oglądalności. Wyścigi w sezonie 2019 obejrzało aż 19,2 mln fanów mniej niż jeszcze rok wcześniej.

W tym artykule dowiesz się o:

Płatne i kodowane stacje telewizyjne są w stanie zaoferować większe pieniądze za prawa do transmisji Formuły 1, z czego zarządzający królową motorsportu skrzętnie korzystają. W coraz mniejszej liczbie krajów F1 można obejrzeć w stacjach ogólnodostępnych.

Ma to fatalny wpływ na wyniki oglądalności. Z najnowszego raportu Formuły 1 dowiadujemy się, że w ciągu roku liczba unikalnych widzów spadła aż o 19,2 mln osób. Jeszcze w sezonie 2018 regularnie F1 na całym świecie oglądało 490,2 mln ludzi. W ubiegłym było to już tylko 471 mln.

Czytaj także: Między życiem a śmiercią. Straver walczy z dala od mediów

Formuła 1 chwali się za to niewielkim wzrostem liczby wyświetleń - z poziomu 1,781 mld (2018 rok) do 1,922 mld (2019). To najlepsze statystyki od roku 2012, choć nie oddają one całe prawdy. Obejmują bowiem tych, którzy choć na chwilę włączyli transmisję z F1. Bardziej miarodajne i rzetelne są te, które prezentują unikalnych widzów.

Zarządcy F1 starają się robić dobrą minę do złej gry, bo ostatnio stracili kontrakt sponsorski z Tata Communications. Hinduska firma płaciła za współpracę z królową motorsportu aż 26 mln dolarów rocznie. Do tego z pracy odszedł Sean Bratches, który jako dyrektor ds. handlowych odpowiadał za pozyskiwanie nowych sponsorów.

Czytaj także: Sirotkin znalazł nowe zajęcie. Założył szkołę

Trudno jednak oczekiwać, aby F1 odeszła od obecnego trendu i zaczęła oferować transmisje stacjom ogólnodostępnym, bo w ostateczności straciłaby na tym finansowo. Problem polega na tym, że coraz gorsze wyniki oglądalności wyścigów powodują, że współpraca z Formułą i zespołami przestaje być atrakcyjna dla różnych podmiotów. Kilkukrotnie uwagę na to zwracał chociażby Williams.

ZOBACZ WIDEO F1. Dobra zmiana Roberta Kubicy. "Widać same plusy"

Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Czy F1 powinna być dostępna w otwartych kanałach?
Tak
Nie
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (1)
darth.ert
23.01.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
to ciekawe, bo inny portal (zajmujący się moto) napisał za F1 Official, że 2019 to rekord! Mówi się o 256% wzrostu w Polsce. Ponad 1.900 miliarda !!! ludzi oglądało sezon 2019, z tego 1.700 mil Czytaj całość